Kan ik naar Aruba met een verblijfsdocument?

Ik wil rond oktober 2009 een tijdje in Aruba gaan werken. Ik heb 2 vragen: Ik heb een verblijfsdocument geen Nederlands passport en ik zou graag de mogelijkheden willen weten… Heeft iemand hier ervaring mee?
Ook vroeg ik me af of het handig is om een open ticket te kopen of juist een retour met een vaste datum…Ik weet namelijk niet hoelang ik wil blijven…Tja, ik moet eerst weten of ik wel kan gaan met een verblijfsdocument:-(

Hallo Lilly!!

Ik kan helaas geen antwoorden geven op je vragen, maar ik ben ook erg benieuwd hoe het zit met visum, open ticket of toch retour wat is verstandiger ?!..
Ik ga namelijk stage lopen bij een bedrijf in Aruba voor 3,5 Maanden van sep tot half dec.

Hopelijk kan er iemand ons snel alle antwoorden geven …

Alle tips zijn welkom ;)!

Groetjes…

Zonder een geldig paspoort kun je niet vliegen naar Aruba en je kunt als je geen vergunning hebt om op Aruba te verblijven (en te werken) geen enkel ticket kopen, alleen een retour. Je bent nl. bij binnenkomst op Aruba als je geen inwoner bent of van rechtswege toegelaten (dus met een vergunning) verplicht een retourticket te kunnen overleggen. Vliegmaatschappijen mogen je dan ook geen enkel ticket op deze route verkopen, want Aruba zal je dan niet toelaten en zij zijn verplicht je weer mee terug naar NL te nemen. Dat maakt overigens verder niet zoveel uit, want een retour is op dit traject doorgaans net zo duur als een enkel ticket. Nederlandse ingezetenen en inwoners van de EU hebben geen visum nodig, evenals inwoners van enkele andere landen. De precieze voorwaarden vindt je op www.dimasaruba.com. Succes.

Ah ik las jullie vraag een beetje verkeerd: open ticket is verstandig als je niet precies weet hoe lang je gaat blijven, als je maar een ticket hebt, dat maakt verder niets uit. Je moet even kijken of Martinair een open ticket aanbiedt. Arkefly in ieder geval niet en KLM vliegt op dit moment niet meer op Aruba. Dan moet je eerst naar Curacao en met een andere maatschappij door naar Aruba.