Om Nicaragua in te komen moet je officieel een retour of uitreisbewijs hebben.
Moet ik me daar al zorgen over gaan maken of maar gewoon naar de grens gaan en maar zien of we binnenkomen. Of is het een idee om van tevoren een busticket het land uit te kopen, of een hotel reserveren in Honduras?
We komen vanuit Costa Rica en reizen door naar Honduras, geen idee hoe lang we in Nicaragua blijven.
Gracias.
Ik ben meerdere malen in Nicaragua geweest.
Een keer per vliegtuig de ander keren met de bus, maar ik heb nog nooit iets moeten laten zien als bewijs dat ik het land ook weer uit ga.
Ze hebben mij nog nooit om een bus-ticket of iets anders gevraagd.
Het enige wat ik elke keer moet invullen is een formuliertje, die ik dan weer afgeef bij de paspoort controle. Daar moet je ook 7 dollar betalen om Nicaragua in te mogen.
Ik zou mij dus helemaal geen zorgen maken.
groet, Cella
Geldt dit ook voor vliegtickets? Het is nl. zo dat we vliegen op 28 februari en terugvliegen op 18 juli. Dit is 4,5 maand, dus langer dan 90 dagen. Is het dan nodig om om te boeken?
Nee, ze vragen geen retour oid. Ben er twee jaar geleden geweest en je moest een visum aanvragen (formulier in vullen en klaar). Panama mochten we niet in zonder retour…
Eergisteren (6e mei) vanuit Honduras Nicaragua binnengekomen met de bus … fee is tegenwoordig 14US dollars (niet goedkoop verdomme). Geen enkel retour of uit-bewijs moeten tonen!