Hallo,
stel dat ik vlieg op Managua (Nicaragua), hierna de grens oversteek naar Costa Rica en vanaf San Jose naar een andere bestemming vlieg. Gaat dit problemen opleveren bij aankomst in Nicaragua? (geen retour ticket) Ik kan in Nicaragua een bewijs van “exit” dmv een vlucht in Costa Rica voorleggen. Dus in principe verlaat ik het land binnen de maand.
Iemand hier ervaring mee?
Hola,
In Nicaragua controleren ze hier bijna niet op (dat je een retourvlucht hebt of een bewijs dat je binnen 90 dagen het land verlaat) dit zijn voornamelijk de airports in Europa die hier steeds strenger op controleren. Dit bewijs dat je binnen 90 dagen het land verlaat, hoeft niet perse een retourticket te zijn, dit kan ook een vliegticket/busticket Nicaragua - Costa Rica zijn, als de datum deze maar binnen deze 90 dagen valt. Ga je naar Costa Rica dan moet je voor binnenkomst perse een bewijs hebben dat je het land binnen 90 dagen verlaat, je hebt grote kans dat je anders het land niet eens inkomt, daar zijn ze tegenwoordig heel streng op. Dus ja, het is zeker aan te raden om een bewijs mee te nemen dat je een land binnen 90 dagen weer verlaat, wat je kan laten zien als ze daarom vragen. Alvast goede reis gewenst!
Saludos,
Sole