Ik vlieg over anderhalve week naar canada en na een week bezoek aan familie ben ik vanaf 12 augustus in Toronto. ik wil daar een stuk omhoog trekken en heb niks gereserveerd.
Nu hoorde ik hier en daar dat het niet handig is in deze periode geen slaapplek vast te leggen. Wat is jullie ervaring daarme? Is het makkelijk aan een slaapplaats komen of is de kans groot dat je dan echt moet zoeken? Ik wil in hostels verblijven.
En hoe is dit in Vancouver en de Rockys in september en oktober?
Ik denk dat je het beste alleen de eerste overnachting na aankomst in een Hostel kunt boeken zodat je na een toch vermoeiende vlucht niet voor een vol hostel staat en met je hele bepakking verder moet zoeken.
Vanuit dat hostel kun je dan eenvoudig een volgend hostel kunt boeken (meestal doen ze dat ook wel voor je als je dat wilt). Bij aankomst op de luchthaven kun je bij de toeristeninformatie meestal gratis boekjes krijgen met alle infomratie over alle hotels, motels, camping etc.
Door zo te reizen geeft je alle vrijheid om elke dag weer zelf te bepalen waar je heen gaat zonder vast te zitten aan een vast schema van reserveringen. Ik zou me verder weinig zorgen maken; er is altijd wel ergens plaats in Canada!
Wij doen dit al jaren zo (nu in Nieuw Zeeland) en boeken per internet het volgende motel (met Google Earth). Werkt prima.
Ik ben de eerste week ondergebracht bij familie en ik heb een ticket voor vervoer en een hostel voor de dagen erna.
Ik ben inderdaad aan het rondkijken en in de meeste plekken zijn nog wel hostels beschikbaar, maar ik weet niet hoe dat dan is. Ik heb ook niet het geld om in dure hotels te zitten.
Ik denk dat ik het gewoon daarbij laat, ik wil niet teveel gebonden zijn, ook al is het nog hoogseizoen.