Reserveren nodig in juli (AB en BC)?

Hallo,

In juli gaan mijn vrouw en ik naar Canada.
Is het nodig om vooraf alle accomodatie vast te leggen of kan je rondreizen en op de dag, of even daarvoor accomodaties uitzoeken.

Groet,

Eric

Je kunt absoluut op de “bonnefooi” gaan en per dag accommodatie boeken. We hebben dat diverse malen in BC en Ontario gedaan en nooit een probleem gehad; ook niet July/augustus.

Zelf huren we in Nederland wel altijd een auto die we dan op de luchthaven kunnen ophalen (dit jaar voordelig geboekt via Expedia) en boeken we ook het eerste hotel vooraf meestal redelijk dicht bij de luchthaven. Dit omdat we na een lange vlucht niet te lang meer willen rijden.

Na aankomst in een staat kun je het beste een toeristen informatiepunt binnen stappen. Daar hebben ze (gratis) boekjes waar alle hotels/motels en B&B;’s instaan in die staat met alle kamerprijzen. Op die prijs kun je vaak nog afdingen. Weet je naar welke plaats je de andere dag gaat, dan kun je er altijd een bellen voor reservering.

Het is ook mogelijk om, als je onderweg bent, bij motels aanlopen waarvan het bordje “vancancy” langs weg staat ten teken dat er plaats is. En heb je het boekje, dan kun je eerst nog even kijken wat voor (klasse) motel het is.

Een derde mogelijkheid is het gebruik van Internet en bijv. Google Earth. Zoek een accommodatie op Google Earth op een locatie die je aanstaat, klik er op en je hebt de site van het hotel met de aanbiedingen. Het is dan wel handig om een laptop mee te nemen, maar vrijwel elk motel heeft Internet.

Het grote voordeel vinden wij de enorme vrijheid; is het ergens leuk, dan blijven we langer. Anders trekken we verder. Zo zijn we eens wat langer gebleven in New Brunswick omdat daar de “Women Fun Run” (een loop van 5 mijl) gehouden werd war mijn vrouw aan mee heeft gedaan. Of er zijn oldtimer shows of gewoon een erg mooi meer. Gewoon gaan waar het lot je brengt!

Veel plezier in Canada!

Dank, voor de uitgebreide reactie. Dat stelt gerust.

Auto hebben we gehuurd, en het eerste motel dichtbij het vliegveld ook.

De rest van de rondrit gaan we onderweg plannen. We hebben wel globaal een idee waar we heen willen, maar ik weet zeker dat er plekken zijn waar we uiteindelijke langer willen blijven.

Goede tip van de laptop. Gaan we zeker meenemen.

Nog een maandje …>>>