Dag iedereen, in het verleden is hier al eerder over gepost, maar het heeft volgens mij nog geen eigen topic, bii deze!
ik vroeg me af of er al nieuw mogelijkheden zijn om hier te komen! Ik ben nu in ba. En wil graag tussen 18 en 23 febr in ieder geval iguazu zien, en hopelijk iberia. Is de beste route nog steeds via mercedes? Iemand enig idee hoeveel tijd ik daarvoor uit moet trekken?
in elk geval bedankt!
Wij reizen met de eigen auto door Arg. Ik weet niet of je met de auto reist of met de bus. Met bus kun je volgens mij alleen via Mercedes. Met lang droog weer kun je ook via het noorden naar Ibera. Dat was ons alleen ook met 4x4 ontraden. Dus beter via Mercedes. Slapen kun je daar trouwens goed in Delicias del Ibera. Graciela Chavez weet daar veel over het geweldig mooie gebied. Dit voor als je niet in 1 keer door wilt gaan naar Carlos Pellegrini. Zij heeft voor ons trouwens een hele leuke avond chamame geregeld in Mercedes. Dat is de regionale muziek en dans. Super leuk alleen wel laat naar bed wordt dat
Inderdaad is bij mijn weten de enige gangbare route richting Colonia Carlos Pellegrini nog altijd via Mercedes, zeker als je geen eigen vervoer hebt en vanuit Buenos Aires komt. Ok vanaf Posadas in Misiones is het mogelijk af te zakken richting de Esteros, maar dit zijn over het algemeen prive tours die erg prijzig zijn.
Voor dit unieke gebied moet je toch zeker 3 dagen/2 nachten uittrekken, anders heeft het geen zin het moeilijk toegankelijke gebied te bezoeken.
Suerte,
Jan
Er is een nieuwe manier om in Mercedes te komen, namelijk met de airline LAER. Hiermee kun je vanuit Buenos Aires (Aeroparque) met kleine vliegtuigjes (max 19 passagiers) via Reconquista naar Mercedes doorvliegen. Vandaar uit vervolgens met een privétransfer of openbaar vervoer door naar Colonia Carlos Pellegrini.
Tickets voor de vlucht zijn in Buenos Aires te koop bij de Casa de Corrientes, San Martín 333, 4e verdieping, van maa tot vrij tussen 9 en 17 uur. Vluchten op maa, woe en vrij.
Is het natuurgebied de moeite waard? Ik was namelijk van plan om van Iguazu naar Salta te vliegen aangezien me dit aangeraden werd. Er zou weinig te zien zijn onderweg.
We hebben 5,5 week in Argentinie (21 jan tot eind feb) en willen graag veel natuur zien.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
De Esteros del Iberá zijn zeker een erg mooi natuurgebied en een bezoek meer dan waard. Weet echter dat het moeilijk te bereiken is. Centrale punt in de Esteros del Iberá is het plaatsje Colonia Carlos Pellegrini. Vanuit Iguazú kun je er via de stad Posadas komen en op de terugweg in Corrientes of Resistencia afgezet worden voor doorreis naar Salta.
Als je verder wilt naar Buenos Aires is de toegangspoort Mercedes, vanuit daar kun je per bus of vlucht naar de hoofdstad. De meeste transfers zijn voor zover ik weet privé, dus prijzig. Naar Mercedes gaat een bus vanuit Carlos Pellegrini (en vice versa). In CCP zelf zijn er vele, dure eco lodges, maar ook enkele goedkopere alternatieven voor de overnachtingen. Check ook het forum eens op je gemak.
Groet,
Jan
Weet iemand of Mercedes ook enigszins te bereiken is vanuit het Noorden? Ik ga naar Salta en de hele mikmak vermoed ik (Cafayate, Jujuy, Tucuman…) en wil vanaf daar eigenlijk via de esteros del iberia terug naar BA maar ik kan geen logische weg vinden…
En is het mogelijk om vanuit Mercedes een dagtour naar Esteros del Iberia te gaan, of moet je dan echt overnachten in Colonia Carlos Pellegrini?
Groetjes, Femke
Vanuit het noorden is de meest voor de hand liggende route via Posadas; via Corrientes/Resistencia kan ook. Hoe dan ook zijn dit privétransfers en deze zijn erg prijzig. Per voertuig gaan er 4 personen mee en kun je dus de kosten delen als je een groepje weet te vormen.
Om vanuit Mercedes de Esteros in 1 dagtocht te doen is een mij onbekend verschijnsel en stel dat het zou kunnen dan doet het eerlijk gezegd geen recht aan het gebied…
Wat is het beste, in Buenos Aires een package tour boeken naar Ibera, of gewoon de bus pakken naar Mercedes en daar rondshoppen voor tours?