Buenes Aires-Esteros del Ibera-Iguazu

Hay allemaal,

Ik ga over enkele weken met mijn vriendin voor 3 weken naar Argentinie. De eerste 8 a 10 dagen dachten we aan de volgende bestemmingen: na aankomst ca. 2 dagen in Buenes Aires, 3 dagen naar Esteros del Ibera gaan en 3 dagen naar Iguazi. Na deze bestemmingen met het vliegtuig naar Terlew of Ushuaia.

Heeft iemand ervaring met deze bestemmingen en is dit enigszins relax haalbaar in 8 tot 10 dagen? Welke route is aan te bevelen: met de (nacht)bus vanuit BA via Esteros del Ibera naar Iguazu te gaan en vandaaruit naar het zuiden te vliegen of vanuit BA te vliegen naar Iguazu en vervolgens met de (nacht)bus terug via Esteros del Ibea naar BU en vandaar uit te vliegen naar het Zuiden?

Verder begrijp dat Iberia del Esteros niet geheel op de busroute ligt, welke opties zijn er om dit reservaat toch te bezoeken (bij bovenstaande route)?

Alvast super bedankt voor jullie tips en ervaringen…
Gr Sonny&Kim

Je moet de bus nemen naar Mercedes (provincie Corrientes). Daar kom je midden in de nacht aan :slight_smile: Vervolgens kan je kijken of je een busje naar Colonia Carlos Pellegrini kan vinden, voor je bezoek aan de Esteros. Prachtig gebied overigens! Terug moet je meestal eerst weer naar Mercedes, omdat de weg naar boven (´rechtstreeks´ naar Posadas) vaak onbegaanbaar is voor gewone auto´s/busjes. Je kan wel een 4x4 transfer charteren, maar die zijn behoorlijk prijzig en als het geregend heeft kan je ook dat wel vergeten.

Je kan ook eens een mailtje sturen naar de dames Graciela en Virginia van Delicias del iberá, zij spreken ook Engels en hebben een soort hostel in Mercedes. Ze kunnen alles regelen voor de Esteros, ook goedkope opties. Aanrader! (doe ze de groeten van Jack van Típica Reizen)

Thanx voor de tip, zal er zeker eens naar mailen.
Maar is er verder een voorkeur aan te geven voor de volgorde van de bestemmingen? gr Sonny

Ik neem aan dat je de 8-10 dagen alleen voor BsAs, Esteros del Iberá en Iguazú hebt ingeschat, dan is het prima te doen. Maar ik zou persoonlijk eerst naar Península valdéz of Ushuaia gaan en de vakantie afsluiten met Iguazú, omdat dit toch het hoogtepunt zal zijn van jullie reis en tegelijkertijd ook lekker relaxed is, met (als het goed is) lekkere temperaturen :vak02: