In maart '15 gaan we 3 weken naar Argentinië. De bedoeling is dat we B.A., Mendoza/Maipu, Salta e.o. en Iguazu of Esteros del Ibera aandoen.
Heeft iemand ervaring met Esteros del Ibera in maart? Is het redelijk te bereiken met openbaar vervoer en zijn er betaalbare estancia’s o.i.d?
Esteros del Iberá is een prachtig, maar vrij ontoegankelijk gebied.
Naar verluidt is de nazomer een geschikte periode. Cfr. BioIberá website.
Centraal in de Esteros del Iberá is het plaatsje Colonia Carlos Pellegrini.
Bij mijn weten geraak je er met openbaar vervoer enkel vanuit Mercedes. Van/naar Posadas ben je aangewezen op ‘privétransfers’ : 4 personen per wagen. Dus, als je een groepje kan vormen kun je wel de kosten delen.
De estancias in CCP en omgeving zijn vaak prijzig. Maar er zijn ook enkele goedkopere alternatieven.
Hier lees je wat Lonely Planet zegt over :
Waar je wellicht rekening mee dient te houden is met het regenseizoen. In de zomer regent het relatief veel in het noorden van Argentinië, dit kan gevolgen hebben voor de bereikbaarheid van de Esteros (alle wegen zijn onverhard) en het openbaar vervoer (inderdaad alleen vanuit Mercedes). Daarom is het denk ik handiger op safe te spelen en te vliegen op Posadas vanaf Buenos Aires en dan een privétransfer te regelen naar Colonia Carlos Pellegrini. Vraag het anders ook eens aan een hotel/posada ter plaatse, hoe zij dat zien…
Groet,
Jan
-
-
- Updated - - -
-
Waar je wellicht rekening mee dient te houden is met het regenseizoen. In de zomer regent het relatief veel in het noorden van Argentinië, dit kan gevolgen hebben voor de bereikbaarheid van de Esteros (alle wegen zijn onverhard) en het openbaar vervoer (inderdaad alleen vanuit Mercedes). Daarom is het denk ik handiger op safe te spelen en te vliegen op Posadas vanaf Buenos Aires en dan een privétransfer te regelen naar Colonia Carlos Pellegrini. Vraag het anders ook eens aan een hotel/posada ter plaatse, hoe zij dat zien…
Groet,
Jan