Reizen/wonen/werken in buitenland

Ik wil eens iets anders: even niet werken of naar school in Nederland, maar iets van de wereld zien. Ik weet nog niet precies hoelang of wat ik wil, maar wel dat ik weg wil. Ik denk er bijv. aan om naar Spanje te gaan om daar te wonen/werken, of door Europa reizen, of ergens een jaar te studeren bv. Wie loopt er ook met het idee om (tijdelijk) weg te gaan uit Nederland? Misschien kunnen we er samen uitkomen. Ik ben vrouw(meisje:slywink: ), 21, omgeving Amsterdam. Ik hoor graag je plannen.

Groetjes Anne

Hallo Anne,

Ik zit met hetzelfde idee. Mijn HBO studie is geflopt, omdat ik te weinig studiepunten heb gehaald en werken in Nederland heb ik ook weinig zin in.

Mijn email is christel1982@hotmail.com

Groetjes christel

hoi
ben je ondertussen al uit Nederland vertrokken. Ik zit in Spanje en zit daar al weer jaren. Steeds op andere plaatsen maar in de winter heb ik hier weinig werk dus zoek ik voor deze winter iets anders.
wat zijn jou plannen?
ik woon nu in torremolinos waar ik wel een aantal jaren nog blijven wil maar van de winter wil ik lekker reizen en werken ergens anders.

Hoi Welgraaf,

Wat doe je dan voor werk in Spanje??
Ben ik wel benieuwd naar.

Hi
ik werk hier in een hotel via een uitzendbureau. Hiervoor op receptie gewerkt op de eilanden. Echt afwisselend dus. Maar horeca werk is er altijd wel genoeg hier.

Welgraaf, verdient het ook een beetje oke?
Ik bedoel kan je ervan rondkomen (huisje, geld sparen)?
Is het een uitzendbureau uit Nederland of Spanje?

Wat een vragen he…

Hi
mijn werk verdient prima. rond de 1300 per maand voor 40 uur werk maar meestal verdient het minder maar als je een beetje spaans spreekt verdien je dit wel en kun je er dus wel rond van komen. Maar velen werken voor 800 euro. dat verdien je in de winkel. horeca en hotels en alles wat er mee te maken heeft vanaf 4 sterren verdient wel ok.

ik werk gewoon voor een spaans uitzendbureau want in Nederlands willen die bureaus alleen maar geld verdienen. gewoon voor spanjaarden in spanje werken werkt het beste. geen organisaties of wat dan ook. of gewoon rechtstreeks voor een engelse en nederlandse werken.

mail voortaan maar direct naar mijn
welgraaf@hotmail.com

Ik zit precies met hetzelfde. Ik wil geen weg hier, werk nu gewoon fulltime en heb het wel gezien in Nederland.

Maar weet nog niet precies hoe en wat. Spanje lijkt me wel wat of Turkije.

Groetjes Chelsea