Ik wil eens iets anders: even niet werken of naar school in Nederland, maar iets van de wereld zien. Ik weet nog niet precies hoelang of wat ik wil, maar wel dat ik weg wil. Ik denk er bijv. aan om naar Spanje te gaan om daar te wonen/werken, of door Europa reizen, of ergens een jaar te studeren bv. Wie loopt er ook met het idee om (tijdelijk) weg te gaan uit Nederland? Misschien kunnen we er samen uitkomen. Ik ben vrouw(meisje:slywink: ), 21, omgeving Amsterdam. Ik hoor graag je plannen.
heyy anne!
Wat toevallig dat jij precies het soort bericht typt waar ik ook aan zat te denken, maar ik twijfelde eigenlijk nog een beetje… Ook al weet ik wel dat ik echt even weg wil uit nederland maar gewoon een beetje moeite heb met het feit dat ik helemaal alleen moet!! Dus toen ik jou berichtje las dacht ik: Dat is leuk. Ik word over 2 weekjes 20 en woon in waddinxveen (naast gouda) hoop snel iets van je te horen!!
Ik heb inderdaad precies dezelfde gedachte. Ik heb de laatste vakantie op Ibiza een Nederlandse jongen ontmoet die daar naar toe is gegaan, met wat geld op zak. Daar een appartement heeft gescoort en werk is gaan zoeken. Hij zat er nu z’on 6 maanden inmiddels en was van plan nog een jaartje te blijven.
M’n fantasieën sloegen werkelijk op hol. Wat lijkt me dat gaaf zeg!
Mijn enige probleem op dit moment is mijn studie
Ga nu naar het 3e jaar en zou zonde zijn om te stoppen.
Heb je al concrete plannen gemaakt om werkelijk weg te gaan??
Ik ben ook een jonge meid van 20 jaar die het op zn zachtst gezegd een beetje zat is in Nederland. Ik wil graag mijn horizon verbreden en denk steeds meer dat het buitenland mij wel het een en ander zou kunnen bieden.
Maar ik denk hier nog even over na.
Toch is en blijft het een klein wensje, die ik ooit in vervulling wil laten gaan!
Ik ben een meisje van 21 en heb de kans om naar het buitenland te gaan gegrepen toen ik las over de minor internationaal management, die ik nu volg. Hiervoor ga ik van half maart tot half juni vrijwilligerswerk doen bij los ninos, waar ik assistent-leraar of huiswerkbegeleiding kan gaan doen op een school voor arme kinderen. Het lijkt me hartstikke leuk, maar tot nu toe ga ik nog alleen, zou wel leuk zijn om samen met iemand te gaan. Er is daar een Spaanse school waar je lessen kunt volgen, maar ik ben nu al bezig met spaanse les en hoop tegen die tijd voldoende niveau te hebben om mn werk daar te kunnen doen. Na die drie maanden wil ik nog 3 of 4 weken rond gaan trekken, in Guatemala of in Costa Rica. Als er nog mensen zijn die in die periode ook naar Guatemala gaan of zin hebben om met mij te reizen in Costa Rica…mail me maar en dan kunnen we kijken of het klikt!
Studeren in het buitenland is zeker aan te raden. Deze pagina had mij er van overtuigd om in het buitenland te gaan studeren http://supportmystudy.nl/?page_id=23
Ook precies wat ik in gedachten had. Maar ook ik weet niet precies wat te doen, wanneer en met wie. Vooral met ‘wie’ is tot nu toe altijd een probleem geweest, aangezien er in mijn buurt geen mensen zijn die dezelfde keuze hebben… Anne (en de rest), heeft iemand en een wat meer concreet plan gemaakt?
Ik ben 22, en nu net afgestudeerd.
Gr Nienke