hoi ik ben een meisje van 18 en wil in februari voor 5/6 maanden naar nepal. Daarvan zou ik de eerst 3/4 maanden vrijwilligerswerk willen doen en daarna zou ik willen rondreizen. Is dit veilig voor een meisje van 18? Ik zou ook graag naar Tibet/china en eventueel Vietnam/laos willen.
Heeft iemand tips?
groetjes Laurien
Ik heb mogelijk wel wat voor je, alleen dan zou je je plannen om moeten gooien, er is nl pas plek na 30 april Als je meer interesse heb dan moet je me maar even een prive bericht sturen
Gr Belinda
Voor Nepal zeg ik, veilig, ja
Van de andere landen heb ik geen ervaring
Hoi Laurien,
Nepal is veilig voor toeristen, ook voor meisjes en vrouwen die alleen reizen. Indien je nog geen specifieke plannen hebt is het misschien wel interessant om je reis helemaal zelf te regelen. Je hebt dan de volledige vrijeheid om je reis helemaal aan te passen aan je eigen wensen en kunt desnoods je plannen in Nepal nog aanpassen (dat zal vaak nodig zijn, want in Nepal ontbreekt het woord ‘plan’ in het woordenboek). Een ander voordeel is dat je veel geld bespaart. Vaak gaat een gedeelte van je geld wel naar een goed doel in Nepal, maar veel verdwijnt er natuurlijk ook in de zakken van de organisaties die jouw reis regelen. Het is natuurlijk veel leuker om zelf rechtstreeks te helpen. Ik raad je echter niet aan om onvoorbereid op pad te gaan. Op www.lesgeveninnepal.nl kun je een eboek bestellen met veel tips en informatie over het regelen van je eigen vrijwilligerswerk in Nepal.
Groeten en veel reisplezier,
Gerard Groenland
www.lesgeveninnepal.nl
www.sharmilas.be