Mijn plannen beginnen al iets meer vorm te krijgen… Ik ben er achter dat ik ook wel graag vrijwilligerswerk zou willen doen als ik ga reizen, maar ik ‘durf’ dat nog niet meteen alleen te doen, dus ik hoop op deze site iemand te vinden die dezelfde gedachten heeft, zodat we samen kunnen plannen Ook sta ik open voor tips! Weet namelijk nog niet waar ik het beste vrijwilligerswerk kan doen…
Ik ben trouwens 22 jaar en woon in het midden van het land. Volgend jaar ben ik van om weer een studie op te pakken (waarschijnlijk sociologie), dus ik wil nu nog een mooie reis maken!
Ik ben best wel flexibel en mijn plannen zijn nog niet heel erg concreet, maar ik wil graag eerst iemand vinden om mee te reizen, en samen vrijwilligerswerk te doen.
Zijn er al mensen die aankomend jaar een soortgelijke reis gaan/willen maken?
Ik heb ook plannen… in m’n hoofd dus ook nog niet concreet
Wil graag iets met dieren of kinderen gaan doen en max 2maanden weg aan het eind van volgend jaar.
Zat zelf te denken om ergens in Europa te gaan aangezien het ook voor mij de eerste keer gaat worden.
Ik ben van plan maart/april naar Nepal te gaan (Pokhara, super mooi dorpje!!). Ik ben dan actief bij een weeshuis en een schooltje, Engelse les geven, huiswerk begeleiding etc. Verblijf is in een gastgezin wat mij super aanspreekt.
Kijk anders eens op hun site: vrijwilligwereldwijd.nl of het project je aanspreekt
Vertrekdatum staat nog niet vast, ben even in afwachting of er via de stichting ‘toevallig’ nog andere vrijwilligers in dezelfde periode willen gaan, anders ga ik alleen.
Kijk ook eens op www.shadechildrenfoundation.nl. 5 februari vertrekt er een vrijwilliger voor 4.5 maand, die graag wat gezelschap zou hebben in Shade house.
Shade house is een kindertehuis in Thika Kenia. je verblijft in het huis en er wordt goed voor je gezorgd. In de periode van 19 juli tot 10 augustus zitten we overigens al vol.
Mijn plannen zijn nog niet definitief, maar ik heb wel al een visie.
Wie weet lijkt het je leuk om samen daar vrijwilligerswerk te doen okt/nov’13 (4 weken)
Ik ben momenteel met twee organisaties in contact
www.helplaos.nl en www.hopefulchilderen.org.
Ik zou bij 1 graag internationale sportontwikkeling willen opzetten.
Bij beide organisaties kan je ook op gezondheid of onderwijs of bouw terecht.
Beide organisaties zijn nonprofit, dagelijkse kosten 8-15 euro. En kosten, eigen inzicht voor project.