Ik ben van plan om met Air Asia van Bangkok naar Udon Thani te vliegen(in Thailand, vlakbij Vientiane) Het schijnt dat er vanuit Udon Thani een bus gaat naar Nong Khai. Van daar uit kan je over de Vriendschapsbrug naar Laos reizen.
Nou is het zo dat de vlucht van Air Asia in de middag pas laat in Udon Thani aankomt. En als ik dan de bus naar Nong Khai neem duurt dat ook nog een uur. Ik denk dat ik dan op z’n vroegst om 18.00 uur in Nong Khai zal aankomen.
Kan iemand mij vertellen hoe laat de grens naar Laos bij de Vrienschapsbrug dicht gaat?
Voor mij is dat slim om te weten want dan kan ik een hotel boeken - of in Nong Khai - of in Vientiane.
Misschien een idee om met NokAir te vliegen. Zij hebben ook een ochtendvlucht en (vroege) middagvlucht van Bangkok naar Udon. Dat zou voor jou wellicht beter uitkomen…
Let op: NokAir vertrekt wel vanaf Don Muang ipv Suvarnabhumi…
Beste Dave, Hartelijk dank voor je tip. Die vroeg in de middagvlucht lijkt mij een prima oplossing. Ook de prijs van Nokair is vrijwel gelijk aan die van Air Asia.
Wel ben ik nog steeds erg benieuwd hoe laat de Vriendschapsbrug met de grens van Loas wordt gesloten. Weet iemand dit?
volgens mij gaat de grensovergan om 17 uur dicht
Volgens mij is het inderdaad 17.00 uur maar ik heb wel eens mensen horen roepen 22.00 uur wat ik me haast niet kan voorstellen.
Wij hebben het andersom gedaan die bus is helemaal top en dat voor 80 bath is geen geld.
Ook met de overgangen gaat het perfekt bus in bus uit en je hoeft je niet zorgen te maken of je nog ergens een tuktuk moet gaan zoeken.
gr van Moira
In mei heb ik op advies van Dave Numan inderdaad de vlucht bij Nokair geboekt. Toen ik de grensovergang overging, wat op zich al een belevenis is, werd mij duidelijk dat daar geen vaste opening tijden gelden. De vlucht in het schema van Air Asia komt gewoon te laat, dus bij Nokair boeken is de beste optie. Voor de prijs hoef je het niet te doen want ze zijn ongeveer even duur.
Bedankt voor ieders waardevolle informatie. Steven-in-laos