Reizen van PAI naar Khao Sok tips

Hoi

In april vertrekken we met ons 4 jarig zoontje richting thailand. Op de planning staan Pai en Khao Sok.
Nu ben ik op de hoogte van de verschillende opties om van Pai naar Khao Sok te komen, maar kom er niet echt uit wat de makkelijkste manier is.
We willen natuurlijk niet het risico lopen om ergens een aansluiting te missen.

Iemand misschien ervaring? Vliegtuig, minivan, nachttrein (ziet ons zoontje heel erg zitten) het maakt allemaal niets uit.

Heeft er iemand ook ervaring met de vlucht pas boeken op het vliegveld zelf? Zijn er altijd nog wel een paar stoelen vrij of loop je dan het risico dat het vliegtuig vol zit? en zijn de tickets dan juist duurder of goedkoper?

thanks!

Hee Elyssa,

Met een zoontje van 4 vind ik het allemaal nogal wat… Er is niet echt een makkelijke manier.

Pai heeft een vliegveld, maar daar moet je je niks bij voorstellen. Je moet dus een minibusrit van een uurtje of twee maken naar Chiang Mai,
waar vandaan je kunt vliegen. Vervolgens zijn er drie opties:

Je vliegt naar Krabi, Phuket of Surat Thani. Naar de eerste twee zijn er meerdere vluchten per dag. Naar Surat Thani slechts een enkele.

Reken vanuit Phuket op een busreis van een uur of twee naar Takua Pa, daar stap je over op de bus naar Surat Thani,
en je vraagt de chauffeur van tevoren of hij je eruit laat bij Khao Sok National Park.
Vanuit Krabi zouden er m inibussen moeten rijden naar Khao Sok, maar meer info heb ik niet.
Surat Thani wordt eigenlijk zo weinig gebruikt, dat je die maar niet moet overwegen.

Hans.