Meteen door naar Pai

Hoi,
Ik denk erover om de nachttrein vanuit Attaya naar Chiang mai te nemen en dan meteen door met de bus maar Pai. Na een paar dagen daar terug naar Chiang Mai voor een paar dagen en van daaruit vliegen naar Phuket voor Khoo Sok. Is dit aan te raden? Als ik eerst Chiang mai doe en dan Pai, dan vind ik t zo zonde om weer 1 nacht Chiang mai te doen ivm vroeg vertrek de volgende ochtend naar Khoo Sok. Heb maar 20 dagen dus alle dagen tellen :slight_smile: suggesties?

Mikmak, optie is, om niet met de trein vanuit Ayutthaya naar Chiang Mai te reizen en vervolgens met de bus naar Pai, maar om met het vliegtuig vanuit Bangkok naar Chiang Mai te vliegen - vroege vlucht - en dan door te reizen naar Pai.

Dank je, dat is zeker een optie. Maar hoor juist goede verhalen over de combi Ayutthaya en de nachttrein naar Chiang Mai, dus die wou ik er wel inhouden eigenlijk. Bovendien is de uitkomst dan hetzelfde: vroeg in Chiang mai en dan doorreizen, maar twijfel of dat niet te vermoeiend is. Ms toch maar de gewone volgorde aanhouden dan… puzzel nog even verder…

Ik weet niet wanneer je reist, maar als dit niet met kerst en oud en nieuw is zou ik gewoon de trein naar chiang mai nemen en daar kijken hoe fit je bent. Heb je goed geslapen in de trein dan reis je door naar pai en zo niet dan blijf je een nacht in chiang mai. buiten de genoemde dagen vindt je in beide plaatsen wel een hotel om de nacht in door te brengen. dus niets boeken en gewoon daar kijken.

je schrijft trouwens dat je dan op phuket vliegt om khao sok te gaan bezichtigen. als je nog niets geboekt hebt kan je ook kijken voor een vlucht naar krabi. dat is ongeveer even ver van khao sok en misschien vindt je een vlucht met een betere prijs of een betere tijd.

Dank je! Meer loslaten dus haha, ter plekke lukt me dat wel hoor. Maar was wel van plan die binnenlandse vlucht al te boeken en die trein (lees dat dat anders toch vol kan zijn) dus vandaar de vraag. Heb helaas net geen week extra. Krabi was ik ook achter inmiddels.

De vlucht en de treinreis kan je gerust boeken. Dan kan je als je aankomt in Chiang Mai gewoon kijken hoe je je voelt anders kan je ook je dagen in Chiang Mai opdelen in twee dus je gaat dingen bekijken zodra je aankomt. Vertrekt naar Pai, en als je terug komt doe je de rest van de dingen die je in Chiang Mai wil doen. Je hebt de tijd van aankomst met de trein totdat je vliegtuig vertrekt daar tussen flexibel zijn dan past het allemaal vast wel. Al kan je in Chiang Mai en Pai alleen al enkele weken verblijven zonder jezelf te hoeven te vervelen maar dat is weer iets anders haha

Dank je! Dat kan natuurlijk ook nog. Als ik me goed voel, ga ik eerst naar Pai heb ik besloten, een dorp tussen de twee grote steden in lijkt me wel fijn