Even wat hulp nodig...

Hallo,

Een tijdje terug heb ik onze planning al eens op het forum gezet. We hebben hem wat aangepast en nu is er het volgende uitgekomen:

16 vlucht
17 aankomst bangkok
18 bangkok
19 bangkok
20 bangkok - kanchanaburi
21 kanchanaburi
22 kanchanaburi - ayuthaya
23 ayuthaya – chiang mai (reisdag)
24 chiang mai
25 chiang mai
26 chiang mai
27 chiang mai
28 chiang mai – Phuket (reisdag)
29 Phuket
1 Strand
2 Strand
3 Vertrek Singapore (reisdag)
4 Singapore, 's avonds vlucht naar huis
5 aankomst nl

Ik zit nog met een probleempje. Het makkelijkst voor ons, qua vlucht naar Singapore, is het om naar Phuket te gaan. Lijkt ons ook mooi omdat we ook graag naar Ko Phi Phi willen . Phuket zelf trekt ons echter wat minder. Krabi lijkt ons dan weer mooier en dan met name Railay west. Welke eiland zouden we het best kunnen nemen? (andere tips zijn ook welkom). We zijn echt op zoek naar mooie, witte stranden.

Verder zijn we nog op zoek naar tips om van ayuthaya naar Chian mai te komen. De nachttrein trekt ons niet.

Alvast bedankt!

Dan zou je met de bus moeten gaan…of terug naar BKK en dan vliegen. Maar als ik zou moeten kiezen tussen de trein of de bus, zou ik toch echt voor de trein gaan. Vind het nog wel gezellig ook !

Jammer dat je niet met de trein gaat, wij vonden dit een van de leukste trips.

Mocht je uiteindelijk besluiten om wel met de trein te gaan, vraag dan om 2e klasse met airco en een onder bed. Op de bovenbedden heb je enorm last van de verlichting die niet uitgaat

En ze zijn wat kleiner dan de benedenbedden en daardoor iets goedkoper.

En ook iets handiger om 's nachts naar 't toilet te gaan…lol2

Hollander :wink:

Toilet inderdaad… Doe enkel hoge schoenen aan, want je staat in het… uhm… laten we het maar water noemen!?

Ik vind Krabi (Ao Nang) en dan idd het nabijgelegen Railay ook super. Waarom ga je daar dan niet gewoon naar toe ? Met Tiger Airways kan je een ticket van Krabi naar Singapore boeken (www.tigerairways.com).

Lang :wink:

Oke, dus toch nog maar even goed nadenken of we misschien toch niet met de trein moeten gaan. Als iedereen zo positief is :wink:

Van Krabi naar Singapore kunnen we idd met Tiger airways, kwam ik gisteren achter…
Hoe kunnen we dan het makkelijkst van Chiang Mai naar Krabi komen?

Het makkelijkst en snelst, maar ook het duurst, is toch vliegen. Niet nonstop, maar met Thai Airways via Bangkok.

Het leuke aan de nachttrein is vooral de ervaring. Je leert vrij makkelijk andere medereizigers kennen, 's morgens zie je het platteland en bv. bij de reis naar het noorden passeert de trein een heel deel door de jungle.
Persoonlijk vind ik dat je het eens moet meemaken. En ik moet eerlijk toegeven dat ik er nog goed op slaap ook!
Maar ik neem evengoed het vliegtuig om wat tijd uit te sparen.

Met Airasia.com kun je van Chiang Mai naar Bangkok en dan van Bangkok naar Krabi ook met airasia moet je dus overstappen op Bangkok kan goedkoper zijn dan met Thai Airways.

Air Asia zal zeker goedkoper zijn, maar wel voldoende overstaptijd incalculeren in Bangkok, want Air Asia doet volgens mij nog steeds niet aan doorlabelen bagage.
Bij Air Asia koop je 2 losse tickets, bij Thai Airways komen beide vluchten in 1 ticket. Bagage wordt dus netjes doorgelabeld en bij evt vertraging vanuit Chiang Mai boeken ze je op de eerstvolgende beschikbare vlucht naar Krabi.

dat klopt inderdaad je moet je bagage ophalen en opnieuw inchecken. Het doorlabelen doen ze wel maar alleen nu bij langere vluchten. Zoals bv van Christchurch naar Bangkok dan vlieg je via Kuala Lumpur dan labelen ze wel door inmiddels. Het is maar net of je wel of niet op een budget bent natuurlijk.

Even een vraagje… want ik ga zelf in juli/augustus naar Thailand.
Wij willen ook van bangkok naar kanchanaburi.
Ga je dan met de trein? En ga je dan automatisch over de Birma spoorlijn?
Alvast bedankt :smiley: