In januari gaan wij voor 2 maanden naar Azie. Eerst willen wij twee weken naar Cambodja gaan en dan eventueel van Phnom Penh naar Bangkok terugvliegen.
Is er een mogelijkheid om overland te reizen. Ik heb begrepen dat de wegen zeer slecht zijn of zijn zij inmiddels verbeterd.
Heeft iemand, niet al te lang geleden, nog ervaring mee gehad.?
Kan men ook over land terugreizen van Shianoukville naar Bangkok?
Hallo,
Ik kan je vertellen dat het eigenlijk best wel goed te doen is.
Je kunt met de trein van Bangkok naar Aranyaprhatet. Wij zijn daar in de avond aangekomen en zijn toen in een geusthouse gaan slapen om in de ochtend de grens over te gaan in Boipet.
De weg in Boipet is wel slecht maar als je een taxi vanaf daarneemt of de bus dan is het oke om te doen. Ik weet niet of je naar Siem Reap wil gaan vanaf Boipet de weg is al stukken beter dit omdat ze een nieuwe weg aan het aanleggen zijn. Wij hebben dit gedaan in januari 2008. Taxi van Boipet naar Siem Reap kost ongeveer 30 usd.
Zorg wel dat je precies 20 usd heb voor het visum want ze kunnen niet wisselen van 50 usd en anders vragen ze 1000 bath en dat is meer dan 20 usd. Laat ook niemand je formulier invullen want daar vraagt een vent ook weer 3 usd dollar voor.
Ik weet dat je van Shihanouville ook naar Bangkok kan ik heb daar verder geen ervaring mee.
gr van Moira
Je kunt wel overland reizen wat ik van SiemRiep naar Bangkok heb gedaan. Tja de wegen zijn niet fantastisch en je komt roodgekleurd van het stuivende zand aan. Maar is wel een hele ervaring. Ik ben met AirAsia vanuit Bangkok naar Phnom Pehn gevlogen. Goedkoop (ongeveer 25 euro incl. tax) en tijdbesparend. Prima vliegmaatschappij waar ik vaker mee gevolgen heb…