Reizen Ov

Is deze route met OV goed te doen? Of wanneer kan ik het beste een prive chauffeur of taxi evt regelen:
Negombo - Anuradhapura
Anuradhapura - Trincomalee
Trincomalee - Sigiriya
Sigiriya - Kandy
Kandy - Bandarawela
Bandarawela - Tissa
Tissa - Unawatuna
Unawatuna - Bentota
Hopelijk kan iemand me hier van info voorzien van plaats naar plaats

Hoi hoi,

Waar er geen trein is kun je altijd bus nemen, maar die heeft relatief weinig bagageruimte. Algemene info onderhouden we hier in 't Engels; let op dat Seat61 dienstregelingen iets achterlopen voor het Noorden en Oosten, SLR siten heeft de juiste tijden.

Van je route is de transportmiddel-vertaling

Negombo - Anuradhapura: ofwel trein via Colombo ofwel bus ('s ochtends een paar direkte, verder op de dag overstappen in Puttalam of Kurunegala)
Anuradhapura - Trincomalee: bus
Trincomalee - Sigiriya: naar keuze trein tot Gal Oya en daarna tuktuk of bus (want meer dan uur wachten op aansluitende trein helpt weinig die brengt je dan slechts tot Habarana) of allemaal bus, met overstap in Dambulla
Sigiriya - Kandy: bus, overstap in Dambulla
Kandy - Bandarawela: trein 3 x per dag. Reserveren aanbevolen.
Bandarawela - Tissa: bus, direkt
Tissa - Unawatuna: bus, lijn #32
Unawatuna - Bentota: trein, sommige stoppen in U’tuna station maar allen stoppen in Galle

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

bedankt!! was zijn de reistijden ongeveer tussen deze plaatsen?

Dat hangt nogal van de wachttijd af indien er overstap in betrokken is. Voor de tijd dat de bus rijdt houd ongeveer 30 km/u aan; voor SLTB bussen wat meer en voor private bussen wat minder speciaal als ze niet helemaal vol zijn want dan gaat de chauffeur doodleuk elk kwartier 5 minuten stilstaan bij een (overstap-)halte om de bus voller te laten lopen. Afstanden kun je halen uit routeplanners zoals op Google Maps.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

en hoe doe ik treintickets reserveren van te voren. kan dit ter plekke op het station of?

Hoi maar weer,

Dat is een leuke crime. Staat allemaal beschreven in de Tripadvisor link die eerder in deze thread gepost staat. Kan in jouw route alleen voor Kandy-Bandarawela, voor U’tuna/Galle-Bentota kan dat maar 1 x per dag (middagtrein met Rajadhani Express) maar sowieso als je een middagtrein kiest en in Galle tijdig op perron staat voordat de trein binnenrijdt zou ik me daar niet zo’n zorgen over maken - goede kans op zitten. Hill country trein absoluut niet; dat wordt ofwel gokken dat er als je Kandy arriveert en gelijk naar station gaat nog plekken te reserveren zijn voor de dag iets verderop dat je doorreist, ofwel de Internetmethode (via Rajadhani/Exporail of via een agent die met, terechte, 100% extra marge SLR tickets voor je boekt). Of tot slot via zelfdoen zodra je in Negombo aankomt maar dan moet je een Mobitel telefoonSIM nemen, de andere telecombedrijven mogen deze boekingsservice niet bieden.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]