reis planning 25 dagen

van luchthaven naar negombo en overnachten.

dan naar Anuradhapura (trein)

dan naar nilaveli (bus of trein? )

dan naar habarana (bus of trein? )

dan naar kandy (bus)

trein naar badulla

eliya (bus trein? )

ella (bus trein ? )

badulla bus trein?

agrum bay bus trein?

matara bus trein?

hikkaduwa bus trein

bentota bus trein ?

negombo en terug vertrekken naar singapore

voor sommige routes weet ik nie goe met bus of tuk tuk of trein?

ik vertrek van 19 juni tot 22 juli .

waar moet ik op voorhand reserveren? ik overnacht liefst cheap dus ben gene moeilijken. . dus kijk ik liefst terplaatse voor overnachting.

iemand nog tips, advies?

H​oi hoi,

Trein is mogelijk Negombo-A’Pura, A’Pura-Nilaveli (overstap Maho en Gal Oya), Nilaveli-Habarana (Gal Oya station is beste en vlakbij), Kandy-Eliya-Ella-Badulla (snap niet waarom Badulla er eerder op je route al genoemd wordt), Matara-Hikka-Bentota-Negombo. De rest is bus. Nilaveli en Arugam hebben piekseizoen dus sterk aanbevolen om vantevoren te boeken. Rest kan best terplaatse.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Openbaar vervoer hebben wij weinig kennis van, andere forumleden des temeer. Het lijkt mij dat je op deze route best wel veel in de bus zit. Arugam Bay - Matara is bijvoorbeeld zeker 6 uur. Er zitten daarnaast een aantal stukken tussen van zeker 3 uur. Nilavelli moet je wel reserveren. De rest kan wel redelijk op de bonnefooi. Je route sluit wel goed aan met het klimaat, al zal je zeker wel een buitje meepakken.

Edit: Prima advies Erik, waren nog bezig met typen :slight_smile: Je typt sneller dan wij.

kan ik eigelijk nog iets meebrengen voor de kindjes daar? met wat zouden ze content zijn ofzo?

Souvenirs uit eigen land worden altijd zeer gewaardeerd, zoals typisch lagelandse knuffels (denk aan Nijntje of een Belgische stripheld), T-shirtjes enzo. Hoeft niet duur te zijn, uniek is belangrijker.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

oja, en zou ik de belgen op tv kunnen zien in sri lanka? waar eventuweel wel en waar zeker niet? thx

Sorry echt geen idee, als we op vakantie zijn draaien we op dat vlak de knop om maar niet iedereen kan dat :wink: I.h.a. hebben de grotere hotels (en bars) allemaal wel satellietkanalen waaronder Star Sports, en voetbal is interessant genoeg vrij populair op die kanalen o.a. vanwege de Chinese goksyndicaten. Dus je hebt kans…

Sukses

<Erik> & [Sandya]

Normaal gesproken is dat geen probleem. Tenminste als er geen cricket op is, dan kan je het schudden :slight_smile:

en bij deze heb ik nog een vraagje: Kandy-Eliya-Ella-Badulla , is dit allemaal met trein of tuk tuk ? bv van kandy naar Eliya met trein terug of tuk tuk?

A​llemaal trein zoals boven aangegeven, zie antwoord #2.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

en als ik adams peak wil doen, kan ik dan best vanuit eliya vertrekken snachts?

N​iet doen. Het is ‘gesloten’ tot aan December volle maan, tenzij je persé je eigen leven wilt riskeren door een aantal oorzaken plus het broedseizoen van de beessies bij de top wilt verstoren. Bovendien eist het echt een extra nacht, je moet Delhouse/Nalathanniya zijn wat 3 uur van Eliya is met alleen bussen overdag.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

ah ok dat wist ik niet jammer maar ik ga het dan idd overslaan

is het een goed idee om van tangalle een dagtrip te maken naar Uda Walawe park en Het Elephant Transit Home? of is dat te ver van tangalle? en aanrader of niet?

Op het randje. ETH kan best want dat heeft flesvoedingstijden overdag (uit het hoofd 10, 12, 14, 16 uur maar kan wat missen). Safaris zijn echter 6-9 en 15-18 uur en het is 1:15-1:30 uur heen en zelfde weer terug, dus dan ben je ofwel in het donker erheen ofwel in het donker terug (rijden zeker ochtend vroeg geen bussen).

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Aanvulling op Erik:

De voedertijden van het ETH die toegankelijk zijn voor het publiek: 9:00 / 12:00 / 15:00 / 18:00

ok allemaal merci voor alle vragen te beantwoorden en dergelijke. … morgen vertrekken we richting sri lanka, kijk ernaar uit :slight_smile:

Hoe ga ik het best van nilavili naar habarana? Bus van gal oya station? En weet er iemand hoe laat er bussen zijn en hoelang rijden? Ben van anuradhapura naar nilavili met mini bus gekomen met 8 personen voor 8000 rp. . Goeie prijs gehad?

Hoi maar weer,

Alle direkte Trinco-Colombo en Trinco-Kandy bussen komen er langs, zal zo’n 2-2.30 uur rijden zijn; gezamenlijke frequentie 2 x per uur. Trein naar Gal Oya en dan laatste stukje per bus of tuktuk zou ook kunnen ja maar lijkt minder logisch, het station zelf is middle of nowhere dus heeft geen bus.
Ja hoor Rs 8,000 voor de 150 km A’Pura-Trinco met een busje is prima.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoelang is het met de bus van habarana naar kandy? Thx