SLTB bus 2.30 uur maar die krijg je niet vaak; private bus 3 uur ofzo.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
SLTB bus 2.30 uur maar die krijg je niet vaak; private bus 3 uur ofzo.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
En hoelang is het rijden van habarana tot sigirya voor de rots? Eigen transport regelen het best?
Ja dit is zo’n geval waar tuktuk kwartier kost omdat ie de korte weg kan nemen; een bus rijdt er niet op die weg en dan is het omweg via Dambulla, totaal minstens 1 uur…
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Hoi maar weer, ben nu in kandy en ben naar treinstation geweest om tickets te kopen naar eliya maar ik heb nu gezien dat men tickets naar Ella zijn. Kan ik eventueel vanuit Ella naar eliya dagtrip doen of is het beter dat ik toch uitstap in gal oya? Heb tickets gekocht Voor 2de klas met stoelreservering. Thx
Hoi maar weer,
Meer dan je wilde
Ja hoor Eliya vanuit Ella is 1.30 uur per direkte en vrij frequente bus, als het te lang wachten is neem je bus naar Bandarawela en stap je daar over.
Gal Oya ligt ff de andere kant op, je verwart met Nanu Oya denk ik (het station van Eliya).
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Zitten ni in arugum Bay en hebben ervan genoten maar ha blij zijn om Toch weer weg te gaan want langzaam Komen de touristen allemaal naar hier, gelukkig hadden we Toch een paar dagen strand Voor ons alleen :). Als we nu willen vertrekken met de bus zouden we het volgende doen : bus ( welke) nemen naar Monaragale en daar overstappen Voor naar het zuiden hambantota. Welke bus moeten we nemen naar zuiden? En hoelang is de totale Rut? Uur of 7? En kan je de komende 10 dagen nog ergens zwemmen aan de zuidkust of totaal niet? Thx
Hoi hoi,
Mooi dat je wat rust had
:idea:
Je moet naar Wellawaya via Monaragala; soms direkte bus soms met overstap. Vanuit Wellawaya geregelde direkte bussen naar Hambantota. Totaal 5-6 uur met wat geluk.
Zuidkust heeft bij Mirissa een klein stukje rif dat de zee zwembaar maakt en bij Unawatuna en Hikka veel grotere riffen.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Ze hebben me hier gezegd dat er ook een rechtstreekse bus vertrekt naar hambantota om 05.45 maar ze weten niet of die op zondag ook rijd, weet jij dat toevallig Erik? En heb ook gehoord dat Ze mooie maskers verkopen maar weet jij waar het interesant is om ze te kopen? Dacht ergens rond bentota?
Hoi maar weer,
Helaas, busdienstregelingen zijn erg complex en vloeibaar in Lanka. Minder kans op zondag inderdaad.
Maskers moet je voor in Ambalangoda zijn, ligt tussen Hikka en Bentota; je krijgt ook een toer door de fabriek. Het is Maleis-Balinese invloed op de SL cultuur net als bijvoorbeeld de batik, maar er zullen ook meer Indiase invloeden in zitten.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
En rijd de bus van hambantota ook direct door naar tangalle? Want hambantota is precies te duur Voor te overnachten en yala park ga ik Toch niet doen grts
Wel die bus komt niet écht in Tissa alleen in twee voorsteden ervan. Nee ik zou echt niet weten of ie nog verder gaat dan Pottuvil-Hambantota, heb nooit dat stuk met de bus moeten doen (alleen meermalen Ella-Hambantota).
Sukses,
<Erik> & [Sandyas]
Voor de laatste dag zouden we van Bentota naar de luchthaven willen gaan, best met trein of bus of taxi? Onze vlucht vertrekt pas om half 2 snachts op een woensdagnacht.
Dat hangt ervan af hoe je ‘best’ definieert.
Goedkoopst: trein naar Colombo en dan bus naar airport. Totaal minstens 4 uur, kosten peanuts
Snelst: taxi, 2 tot 2.30 uur deels via Expressways, kosten rond de Rs 8500.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
We hebben nog 2 dagen vrij te kiezen maar zitten nu in hikkaduw, en negombo hebben we al gezien. Plan was bentota maar is niet zo mooi daar hebben ze me verteld. . Colombo hebben we ook nog niet gezien maar twijfel of we daar wel willen gaan . .
Tja dan wordt het lastig. Wij vinden Bentota wél mooi, heel anders (veel relaxter) dan Hikkaduwa en Colombo inderdaad niet echt. Als je van Hikka-sfeertje houdt zou je nog Mount Lavinia kunnen doen, dat is het strand- en party voorstadje van Colombo; kun je vandaaruit ook nog snuffelen aan Colombo shopping enzo.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Aangezien we snachts pas vertrekken met de vlucht is het wat rekenen. . . De laatste trein naar Colombo is om 3.30 maar we vertrekken maar om 2 uur snachts. . Dus dan zouden we om 8 uur er al zijn. . Met auto is het 7500 rp en de tuk tuk is 5000. Laatste optie is bus ma hebben al veel busritten gedaan en men vriendin zou liever niet met de bus meer gaan . . . Nog een andere optie dan hoor ik het graag ![]()
Hoi maar weer,
Ik zou kijken of je na aankomst in Colombo nog door kunt met stoptrein naar Negombo; als je op tijd op perron bent moet je je daar binnen kunnen vechten. Dan diner bij Lewis Place Negombo en vandaar tuktuk naar airport.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]