Treintickets

In september gaan we naar sri lanka.
Voor een deel rondreis met chauffeur en gids maar ook voor een deel zelf.

We willen bv per trein vanaf Negombo naar Anuradhapura. Hoe en waar boek ik die tickets vantevoren?
Vanaf Anuradhapura willen we dan naar Trincomalee. Is dat het meest handig per taxi?
De reden dat we dit niet met chauffeur doen is dat we langer op deze plekken willen verblijven.

Hoi Jeanette,

Zie Hulptekst (faq) OV op Prikbord. Negombo-A’Pura moet via Colombo, hoewel de lijnen in Ragama samenkomen; treinen Colombo-A’Pura stoppen daar weer niet geloof ik. Colombo-A’Pura is voor vrijwel alle treinen reserveerbaar en dat is ook aan te bevelen.
A’Pura - Trinco kan geheel per trein maar is even puzzelen; 1 trein per dag Maho - Gal Oya - (Batti), in Gal Oya aansluiting op stoptrein naar Trinco. Maar het is dan even zoeken in de timetables dat je een trein uit A’Pura vindt die, ook indien vertraging, ruim op tijd in Maho is (die trein die je moet hebben komt daar rond 9 uur aan, vertrekt 6.05 uit Colombo). Als het te moeilijk wordt, er gaan ook direkte hobbel-hobbel bussen en desnoods taxi ja.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo Erik,

Inmiddels zijn we al weer een heel eind verder. Auto met chauffeur en 10 dagen rondreis is geboekt. Meeste hotels ook al.
Ik ben niet zo heel handig geloof ik aangezien ik die treintickets en de timetables niet kan vinden.
Kun je me op weg helpen waar ik moet zoeken?

Hoi Jeanette,

M’n tagline bevat de hint :wink:

<Erik>

Hey Erik

Nog even een vraagje over de treintickets. Ik las dat die oorspronkelijk 30 dagen op voorhand aangekocht konden worden, maar dat toen verlengd is naar 45 dagen en het nu terug opnieuw 30 dagen zou zijn.

Kan je even bevestigen wat nu de juiste termijn is?

Groetjes
Robin

Hoi Robin,

Inderdaad weer terug naar 30. Online was het 45 en bij loketten 30, mede om de voor SLR ‘goedkopere’ optie te stimuleren; maar toen Dialog 2 maanden terug er bij kwam als 2e online (nu ja callcenter) kanaal is het weer overal 30 geworden, welke politiek daarachter zit is bijna even complex giswerk als polderlandse kabinetsformaties :wink:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]