2 weken Sri Lanka. Zo veel te zien, te weinig tijd :-)

In maart zijn we 2 weken in Sri Lanka. Zo veel te zien, te weinig tijd… Heb al veel info kunnen vinden op dit forum maar blijf met paar vragen zitten:

[ul]
[li]Zouden jullie eens naar deze route willen kijken (ja alweer een :wink: en er op willen schieten?[/li][li]voor 2 etappes (vanuit A’pura 2 dagen en vanuit Ella 2 dagen) zijn we op zoek naar een chauffeur, iemand een goede ervaring welke je wilt delen (via een privé bericht)?[/li][li]1e en laatste nacht Negombo hebben we geboekt, dus overnachting tips voor de overige plaatsen zijn welkom (A’pura/Dambulla/Kandy/Ella/Udawalawe/Mirissa)[/li][li]En treintickets uur voor vertrek op station kopen, of al eerder proberen te kopen (online of via hotel)?[/li][li]Hoe lang nemen voor taxi/tuktuk van Negombo naar Colombo Fort?[/li][/ul]

7 maart 1 nacht Negombo
Trein (Colombo Fort 11:50 – Anuradhapura 15:29)
8 maart 3 nachten Anuradhapura/Wilpattu NP
Chauffeur #1
11 maart 1 nacht Dambulla via Sigiriya
Chauffeur #1
12 maart 2 nachten Kandy via Polonnaruwa & ?
Trein (Kandy 11:03 - Ella 17:27)
14 maart 2 nachten Ella
Chauffeur #2
16 maart Udawalawe NP
Chauffeur#2
17 maart 3 nachten Mirissa
Trein (Mirissa 14:22 - Colombo Fort 18:05)
20 maart 1 nacht Negombo
21 maart Terugvlucht

Alvast bedank!!

H​oi hoi,

Alhier vragen om chauffeurkontakten maakt weinig kans, want de rondreis-chauffeurs komen uit Colombo. Op jouw kosten. Echt in A’Pura en Ella rondvragen. Richtprijs Rs 45/km indien ze op jouw kosten weer bij beginpunt terugkomen of Rs 75/km indien niet.
Trein Mirissa-Colombo kun je zelf online boeken op rajadhani.lk, trein Fort-Ap en Kandy-Ella zou alleen kunnen met een 3rd party agent of je hotel. Wel sterk aanbevolen, zonder dat vechten voor een zitplaats. Negombo-Fort is uur met taxi (via E-way) en anderhalf uur met tuktuk omdat die de oude weg moet nemen. Overnachtingstips geef ik standaard altijd als ik tijd heb de 5-6 sterren hotels als mensen vergeten hun budget te melden, maar nu ff druk dus ik zeg niets totdat je een budget geeft. :wink:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dank voor je reactie.
Budget rond €40/nacht maar flexibel. Indien het werkelijk wat toevoegt (zwembad/locatie) mag het ook wat meer kosten

Okay anderen hebben geheid meer namen, wij zitten veelal net 1 categorie lager (indien alleenreizend) danwel hoger (indien samen reizend).
A,Pura: eind maart zit ik in Avasta, goede beoordelingen en zwembad en niet zover van station. Dus nét te laat om over te kunnen adviseren :frowning:
Dambulla: Gimanhala, lunch gehad, zag er uitstekend uit voor het geld
Kandy en Ella kan ik niets zeggen, zoals gemeld zitten we er onder of erboven; Hilltop zou misschien net voor jullie kunnen afhankelijk van de periode.
UW: Pavana Resort Embilipitiya, excellente waar voor je geld.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Nog een toevoeging voor Kandy en Ella:

Kandy: Kandyan View Villa. klein leuk geusthouse met 5 kamers (8,3 TA en nog beschikbaar in die periode, € 46,–)
Ella: Travel Rest Inn, klein maar hoog gewaardeerd guesthouse met 4 kamers (8,6 TA en nog beschikbaar in die periode, € 51,–)

Veel plezier in de Parel van Azië!