In maart zijn we 2 weken in Sri Lanka. Zo veel te zien, te weinig tijd… Heb al veel info kunnen vinden op dit forum maar blijf met paar vragen zitten:
[ul]
[li]Zouden jullie eens naar deze route willen kijken (ja alweer een en er op willen schieten?[/li][li]voor 2 etappes (vanuit A’pura 2 dagen en vanuit Ella 2 dagen) zijn we op zoek naar een chauffeur, iemand een goede ervaring welke je wilt delen (via een privé bericht)?[/li][li]1e en laatste nacht Negombo hebben we geboekt, dus overnachting tips voor de overige plaatsen zijn welkom (A’pura/Dambulla/Kandy/Ella/Udawalawe/Mirissa)[/li][li]En treintickets uur voor vertrek op station kopen, of al eerder proberen te kopen (online of via hotel)?[/li][li]Hoe lang nemen voor taxi/tuktuk van Negombo naar Colombo Fort?[/li][/ul]
7 maart 1 nacht Negombo
Trein (Colombo Fort 11:50 – Anuradhapura 15:29)
8 maart 3 nachten Anuradhapura/Wilpattu NP
Chauffeur #1
11 maart 1 nacht Dambulla via Sigiriya
Chauffeur #1
12 maart 2 nachten Kandy via Polonnaruwa & ?
Trein (Kandy 11:03 - Ella 17:27)
14 maart 2 nachten Ella
Chauffeur #2
16 maart Udawalawe NP
Chauffeur#2
17 maart 3 nachten Mirissa
Trein (Mirissa 14:22 - Colombo Fort 18:05)
20 maart 1 nacht Negombo
21 maart Terugvlucht
Alhier vragen om chauffeurkontakten maakt weinig kans, want de rondreis-chauffeurs komen uit Colombo. Op jouw kosten. Echt in A’Pura en Ella rondvragen. Richtprijs Rs 45/km indien ze op jouw kosten weer bij beginpunt terugkomen of Rs 75/km indien niet.
Trein Mirissa-Colombo kun je zelf online boeken op rajadhani.lk, trein Fort-Ap en Kandy-Ella zou alleen kunnen met een 3rd party agent of je hotel. Wel sterk aanbevolen, zonder dat vechten voor een zitplaats. Negombo-Fort is uur met taxi (via E-way) en anderhalf uur met tuktuk omdat die de oude weg moet nemen. Overnachtingstips geef ik standaard altijd als ik tijd heb de 5-6 sterren hotels als mensen vergeten hun budget te melden, maar nu ff druk dus ik zeg niets totdat je een budget geeft.
Okay anderen hebben geheid meer namen, wij zitten veelal net 1 categorie lager (indien alleenreizend) danwel hoger (indien samen reizend).
A,Pura: eind maart zit ik in Avasta, goede beoordelingen en zwembad en niet zover van station. Dus nét te laat om over te kunnen adviseren
Dambulla: Gimanhala, lunch gehad, zag er uitstekend uit voor het geld
Kandy en Ella kan ik niets zeggen, zoals gemeld zitten we er onder of erboven; Hilltop zou misschien net voor jullie kunnen afhankelijk van de periode.
UW: Pavana Resort Embilipitiya, excellente waar voor je geld.
Kandy: Kandyan View Villa. klein leuk geusthouse met 5 kamers (8,3 TA en nog beschikbaar in die periode, € 46,–)
Ella: Travel Rest Inn, klein maar hoog gewaardeerd guesthouse met 4 kamers (8,6 TA en nog beschikbaar in die periode, € 51,–)