met de trein van Colombo naar Anuradhapura

Hallo,

In februari kom ik om half 5 in de morgen aan in Colombo vanuit Nederland. Nu wil ik direct door naar Anuradhapura.Ik denk er zelf aan om dit met de trein te doen of heeft iemand ervaring met de bus. Ik wil graag weten hoe lang de bus of de trein er over doet.
Iemand ervaring???
Oja…alle reistips zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Kitty

Hoi Kitty,

Bus is via busstation (eerst 1500 m shuttlebus) - Negombo - Puttalam- AP of busstation - Kurunegala - AP zeker een uur of 6 vooral door die overstappen; met geluk heb je in ochtend direkte bus Negombo-AP dan is het ook langs de westroute ‘slechts’ 2 overstappen dus 3 x wachten. Met trein is het eerst bus 187 naar Fort (zo vroeg rijdt de EX03 expressbus nog niet), dan trein; samen ook 5.30 uur of zoiets. Voor trein vooraf reserveren handig, maar ochtend deze kant uit zal het geen 3-4 uur staan zijn zonder reservering misschien alleen 1.30 uur tot aan Polgahawela.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik en Sandya

Pfffff…wat een gedoe. Ik kom om een uur of 4-5 in de morgen aan. Ik denk dat het beste is dat ik eerst maar een overnachting in Negombo neem voordat ik die hele reis ga ondernemen :slight_smile:
Jullie hebben ervaring zo te lezen met reizen in Sri Lanka…Dank je wel voor jullie info, ik heb er wel wat aan.

Groetjes Kitty