Ov vraagje

Hallo,
ik heb een paar vraagjes over het ov.

1. Wij zouden graag van Negombo naar Kandy willen met de trein en rond de middag aankomen in Kandy. Weet iemand hoe we dit vanuit Negombo het beste kunnen aanpakken? Of is de bus beter/veiliger?
  2. Van Tangalla (Marakolliya beach) naar Kataragama willen we graag de bus nemen, wie weet welke we moeten nemen?
  3. Van Kataragama naar Arugam bay willen we ook graag met de bus, hiervoor zouden we ook willen weten welke bus we moeten hebben en of we ook ergens moeten overstappen?
    Verder zou ik graag reistijden en kosten enigszins in kaart willen brengen hiervoor. Rome2Rio geeft verschillende reistijden (volgens mij klopt er niets van… en prijzen aan,maar klopt dit?)
    Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen.
    Alvast bedankt
    Groetjes,
    Linda

Hoi maar weer,

1] Kijk maar treintijden op railway.gov.lk; de site kent geen overstap dus eerst Negombo-Fort en dan Fort-Kandy. Zal totaal iets van 4.30-5 uur zijn met overstap. Bus gaat direkt en kost 3.30-4 uur.
2] Bus 32, direkt, uurtje of 2.
3] Eerst naar Tissa of misschien zijn er direkte bussen K’gama-Thanamalwila. Dan Tissa of Thanamalwila naar Wellawaya, aldaar beslist overstappen op Pottuvil bus. Als te lang wachten is dan eerst bus naar Monaragala en aldaar naar Pottuvil.

Rome2rio is qua auto-reistijd waardeloos, trein/bus klopt soms. Trein/bus prijzen zijn sowieso peanuts dus niet echt de moeite waard om vantevoren op te budgetteren, veelal 5-10 euro voor een volle dag reizen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]