Reizen op 17 aug ( Onafhankelijkheidsdag)

Hai,

Op 16 aug kom ik in de namiddag aan op DPS, plan is om een nacht in kuta/ legian te blijven en de 17e te vertrekken richting het noorden. Echter is het dan onafhankelijkheidsdag. Is het dan makkelijk reizen of zal ik rekening moeten houden met andere tijden/ druktes?
Zag dat via Perama een goede optie is om richting Ubud te reizen. Kan ik dan bijvoorbeeld de 16e laat op de dag nog een kaartje regelen?

Independet day wordt ook op Bali gevierd , echter zonder noemenswaardige moeilijkheden.
Wel veel optochten , parades heb ik hier nog nooit gezien . Je wilt naar het noorden met een kaartje voor Ubud ?
2 dagen Kuta zou ik niet doen ivm. evt.relletjes,Kuta -veel cafe’s en bars en dronken locals + toeristen, mijn optie zou zijn Jimbaran, Hotel Home Bali Home, bij Marcello op de Bukit.
ca 10 min. van het vliegveld , iets hoger gelegen dus koeler en Marcello staat je met raad en daad terzijde. Even googlen als je dat wilt , ik kan geen link geven.

Bedankt Paulana voor je reactie!

Je accomodatietip ziet er super uit! Echter vraag ik me af of het handig is, plan is een nachtje slapen in het zuiden en dan richting Ubud. Mijn tijd is op Bali beperkt ( 1 week). Dacht dat eventueel Sanur een optie is, wat minder druk dan Kuta als ik het zo lees. En al richting Ubud.
Of heb je nog andere tips?

Ik wil overigens vanuit Ubud naar Lovina, 2 nachten, is dat goed te regelen lokaal? Of zijn er andere highlights die zeker niet te missen zijn?

Via Wereldwijzer app

Hallo Stephanie , van Marcello naar Ubud is ca 2 uur rijden, denk zelfs iets minder. Ubud is niet zo mijn ding , je kan er over de hoofden lopen, hoewel de omgeving heel mooi is. Heel Bali is uitgezondert het zuiden , een highlight, ik vind de omgeving van Lovins mooi , maar woon zelf 14 jaar in Oost-Bali en wil hier nooit meer weg. Sterker nog was 14 jaar niet meer in Europa.

Maar ook hier in het" nog" authentieke oosten vindt je highlights, en kan je vanaf Amed met de speedboot naar de Gili eilanden, en Lombok vanaf Padangbai, daarbij nog de mooiste sawa’s van Bali, Tirtagangga -waterpaleis Ujung- Gerta kosa =gerechtsgebouw in Klungkung.

Ik zit het oosten wel te promoten als ik zo teruglees, maar terecht.
Sanur is de grootste hoerenbuurt van Bali geworden, vooral het laatste jaar het loopt de spuigaten uit.

Als je meteen door wilt reizen maakt het niet veel uit waar je zit. De accommodatie van Marcello is mooier en rustiger, maar als je snel verder wilt reizen en geen private transport wilt is Kuta of Sanur handiger.

Met Perama of een vergelijkbare maatschappij zit je in een paar uur in Ubud. Vertrek om 9 of 10 uur 's ochtends. Prima de avond voor vertrek te boeken.

Met hen kun je ook weer verder naar Lovina.

Bedankt voor de reacties Paulana & Jenny!

Ik zal een hotel in het zuiden dichtbij vliegveld boeken voor de eerste nacht. Hoe lang is het met de Perama naar Ubud? Plan was om de die ochtend rustig aan te doen en in de middag naar Ubud te reizen, ook omdat ik begrijp dat alle festiviteiten rondom 17aug in de ochtend zijn.
Is dat handig?

Via Wereldwijzer app

Excuus, Jenny ik zie dat je schrijft een paar uur! Antwoord heb ik dus al ;)!

Via Wereldwijzer app

Met de taxi ben je in 1,5-2 uur in Ubud, die vertrekt wanneer je wilt. Perama zal er iets langer over doen, en die vertrekken alleen 's ochtends.

Bluebird taxi’s rijden meestal niet helemaal naar Ubud, je zal dus met een andere chauffeur moeten onderhandelen over de prijs. Dat kan via een tourist information counter die je overal op straat ziet. Prijs zal rond de 400.000 rp liggen.

Ik zag op de site van Perama dat ze ook in de middag richting ubud gaan, weet niet of dat klopt…
Ik ga het gewoon regelen de dag van aankomst, komt helemaal goed!
Bedankt voor de reacties!

Via Wereldwijzer app

Zal wel kloppen dan :wink:

Soms komen er tijden bij/verdwijnen er tijden, ik ken ze niet allemaal uit m’n hoofd. En m’n internet in Papua is te traag om het op te zoeken.

Goede reis! Zelf ben ik vanaf de 18de weer op Bali.

Je kunt ook niet álles onthouden/ weten hè ;)!

Nog een vraagje… Mijn tijd op Bali is beperkt, 16 einde dag aankomst en op de 23e al heel vroeg vanuit Ubud richting Gili’s. Nu is mijn plan om de 17e dus naar Ubud te gaan. Eigenlijk wil ik tussen de 17e en 22e dan ook nog naar Lovina… Het lijkt me ‘zonde’ om alleen in Ubud te blijven op Bali. Zou dit teveel worden of heb je andere tips?

Via Wereldwijzer app

Voor mij zou dat teveel worden, want de omgeving van Lovina is ook heel mooi.
Waarom niet de mooie -guleden- middenweg en naar Tabanan ,tis ook daar prachtig mooi-Bedugul- Danau Bratan enfin teveel om op te noemen .
Zelf zou ik voor Tabanan kiezen , ook nog overwegend authentiek.

Suc6

• Updated - - -

Zelfs op vakantie in Indonesie mist Jenny wwz…hahah

En, heb je last gehad van onafhankelijksdag?

Zelf zat ik op Biak en heb ik er weinig van gemerkt. Op de rood-witte versiering na dan :slight_smile:

Nee, geen enkel probleem!

Ik geniet nu nog van m’n laatste weekje! Nu al een geweldige reis!

Via Wereldwijzer app