Wie heeft er ervaring mee ,om zelf een reis te organiseren naar vietnam .
ivm vliegtikkets en hotels boekingen.
we willen vier plaatsen aan doen.
(we willen in februarie \maart gaan)
alvast bedankt voor de reactie,s
groetjes Eagle Two
Wie heeft er ervaring mee ,om zelf een reis te organiseren naar vietnam .
ivm vliegtikkets en hotels boekingen.
we willen vier plaatsen aan doen.
(we willen in februarie \maart gaan)
alvast bedankt voor de reactie,s
groetjes Eagle Two
vliegticket hier regelen, bijv. bij kilroytravels.nl
en de hostels ter plaatse.
tip: koop een lp.
Vliegticket hebben wij geregeld via kilroytravels… gaan zelf van uit bankok naar vietnam, verder regelen we alles daar. hoe lang wil je gaan?
Wat is een LP martin?
dat is een lonely planet. maar die kan je ook in vietnam kopen, dan heb je een nieuwe voor een paar dollar.
Hoi Hoi
Gaan jullie alleen naar Vietnam in Februari /Maart??? ( 2008)
Ik ga namelijk 11 februari 2008 naar Thailand om verder over land naar Cambodia Vietnam en Laos te gaan!!!
Ben benieuwd wat jullie plannen zijn???
groetjes Daisy
On Topic…
Ah ja met RG (Rough Guide) of de LP gaan wij alles doen…
Geen planning vooraf, maar we hebben dan ook 7 maanden…
Als je korter de tijd hebt raad ik je wel aan de reis door Vietnam een klein beetje te plannen (vervoer bijvoorbeeld) ik weet dat de trein een erg fijn vervoermiddel is om heel vietnam te doorkruisen…
http://reisinformatie.vietnamjourney.nl/reisinfo-vietnam.html
Hier staan hele leuke dagtrips die je hier al kan boeken of bedenken:
Dit zijn dus plaatselijke evenemeneten van 1 of meer dagen…
Off Topic: Daisy,
wij komen via USA-NieuwZealand-Australie
ook in februari aan op singapore… om va ndaar uit 7 maanden te doen over maleisie- thailand- laos- vietnam- cambodja en weer thailand… even contact houden via dit forum…
Hoe lang ga jij over je rondreis doen?
hai hai
Okay dan!!! is cool! we horen wel!!!
Ik ga voor 4 maanden, maar jullie zijn dan eerst in singapore, terwijl ik dan in thailand zit en door ga naar Cambodia!!!
We zien het wel…
Hoihoi,
We zijn vorig jaar augustus in Vietnam geweest.
We hadden maar 2 weken de tijd, we hebben Hanoi bezocht, zijn met de trein naar Sapa geweest, en daarna nog een paar dagen naar het eiland Catba. Vanaf daar hebben we een boottocht door Halong Bay gemaakt.
Vooral Sapa vond ik indrukwekkend om te zien. Het eiland Catba kun je beter overslaan, hier is weinig te beleven. Maar daarentegen is Halong Bay wel weer de moeite waard!
Lees hier ons reisverslag met foto’s:
http://www.laatdebeerlos.nl/vietnam/vietnam.htm
suc6 nog met alle voorbereidingen, mocht je nog meer willen weten hoor ik t wel.
groetjes, Madelon
Hoi EagleTwo,
Wij zitten erover te denken om in April naar Vietnam te gaan, zeker weten doen we het nog niet, want we zitten te dubben tussen Vietnam en Maleisie.
Beide landen hebben we al eerder bezocht en voor beide landen hebben we gewoon alleen maar een vliegticket gekocht. De rest allemaal ter plaatse geregeld. Heel erg gemakkelijk en geen enkel probleem om met openbaar vervoer ter plaatse overal te komen.
Dit zijn wel illegaal gekopieerde LP’s, afgezien van het immorele aspect zijn vooral de plattegronden vaak slecht leesbaar.
On topic: het is praktisch onmogelijk om zelf op het station een treinkaartje te kopen. Niemand spreekt daar Engels en zelfs als je al een treinkaartje hebt, moet je nog iemand betalen om een soort boarding pass te krijgen. Niet dat iemand je uitlegt hoe dat werkt want als je die boarding pass niet hebt word je gewoon lomp naar buiten gestuurd.
Wij hebben de trein verder laten zitten en zijn alleen nog met de bus gegaan. Als ik 1 tip voor Vietnam zou moeten geven dan is het wel deze: Neem geen slaapbus, dan lig je in een veel te klein doodskistje waar je als westerling echt niet in past. Ook mijn vriendin die slechts 1 meter 63 is, vond het niks. Je kunt beter een gewone bus nemen met een stoel die een beetje naar achteren kan, daarin slaap je nog beter.
hallo,
Ik wil volgend jaar een zestal weken naar vietnam reizen. Mijn vriendin gaat stage doen in Hanoi en ik ga van deze gelegenheid gebruik maken om het meeste van Vietnam proberen te bezichtigen. ik vertrek de derde week van januari en eind februari zou ik terugkomen. De eerste drie dagen blijf ik in Hanoi maar dan zou ik willen verder trekken. is dit mogelijk om vietnam en cambodja te zien op zes weken? Mijn bedoeling is om al backpacking zoveel mogelijk te zien. Wat kost het leven daar , dat ik een idee heb wat ik ervoor moet uitrekken. Ik wil een aantal bekende bezienswaardigheden zien maar ook naar de kleine dorpjes gaan waar er bij manier van spreken geen auto’s naartoe rijden. weeshuizen gaan bezoeken en dergelijke. denk dat ik met mijn zes weken niet genoeg ga hebben. ik heb geen enkele ervaring om in dit land rond te trekken. Zijn er in de minder toeristische streken herbergen of dergelijke? Hoe moet ik daar betalen en hoeveel geld moet je meehebben voor zes weken daar te overleven?
Groeten
Davy