reizen naar Tibet,

We hebben voor volgend jaar in April een reis naar China gepland. Ons plan zou zijn om in een driehoek rond te reizen, dus
Peking-Tibet, Tibet- Zuid China (tot HK) en van daaruit terug naar Peking, met tussenstop Shanghai.
De tickets Brussel-Peking-Brussel zijn reeds geboekt.
Kan iemand ons informeren hoe we aan Visa voor Tibet kunnen komen, we zijn dus mijn echtgenote en ik.

Alvast bedankt

Herwin

Een permit voor Tibet kan alleen een reisagent in Lhasa voor je regelen. Om een permit te kunnen krijgen moet je van te voren je hele Tibet reis georganiseerd hebben en heb je voor iedere dag een gids en voor buiten Lhasa voor iedere dag eigen vervoer met chauffeur nodig. Alleen op deze wijze kun je de Tibet permit krijgen. Je kunt direct je reis regelen met een reisagent in Tibet of indirect via bijvoorbeeld een Nederlandse reisorganisatie. Denk er wel om dat het regelen van de Tibet permit momenteel zo’n 3 weken duurt. Momenteel zitten er geen beperkingen aan het verkrijgen van de Tibet permit, behalve de beperkingen die ik hiervoor noemde. Maar hou er rekening mee dat de regels voor de Tibet permit van de ene op de andere dag plotseling kunnen wijzigen. Nog een ding, om de Tibet permit te kunnen krijgen moet je een scan aanleveren van je Chinese visum.

1 like

Hi Herwin

Nog een toevoeging; zorg ervoor dat je bij de aanvraag van je Chinese visum Tibet NIET vermeld, ik heb een ook alternatief reisplan opgegeven om aan het visum te komen. Het aangeven dat je naar Tibet wilt kan ervoor zorgen dat je visum word afgekeurd, er zijn vele hostel en reisbureau’s in China/Tibet en Nepal (Kathmandu) die reizen naar Tibet organiseren

Succes!

1 like