Reizen naar Palawan, veilig??

Hallo,

In oktober gaan mijn vriend en ik drie maanden rondreizen door ZO Azie. Hierbij stond ook de filipijnen op de planning, met name het eiland Palawan. Helaas zie ik veel waarschuwingen op de website van buitenlandse zaken over natuurrampen, terrorisme en ontvoeringen van toeristen (ook op Palawan). Kan iemand mij hier wat over vertellen? Zou het wel oke zijn om af te reizen naar Puerto princesa bijvoorbeeld? Als we uitgaan van de berichten kunnen we beter de filipijnen overlsaan maar willen hier erg graag naartoe! Maar niet ten koste van alles natuurlijk… Hoop dat iemand me wat meer kan vertellen!
Alvast bedankt;)

Gr.

Palawan is een van de veiligste eilanden in Filippijnen. Ooit ( jaar 2001) heeft Abu Sayaf, de lokale tak van Alqaida, het luxueuze Dos Palamas resort bij Puerto princesa overvallen en gasten ontvooerd.

Daarna is er nooit meer iets gebeurd. Voel me veilig en loop overal op het eiland ook snachts zonder problemen rond.

Filippijnen worden vaak getroffen door natuurrampen ,dat klopt. Gelukkig ligt Palawan buiten de tyfoongordel.

Wil niet zeggen dat er NOOIT een tyfoon is op Palawan. Gemiddeld zo om de 4 a 5 jaar is er een afzwaaier die iets zuidelijker dan normaal gaat, en word palawan getroffen.

Maar ik zou me hier door niet laten afschrikken, Palawan is supermooi eiland, en heeft een vriendelijke bevolking