Owh ja, ik heb wel alleen met shuttles gereisd… Vind ik wel fijner en de prijs valt reuze mee… Het blijft natuurlijk wel Guatemala uiteindelijk, wat ik wel in mijn achterhoofd hou
Ik wil graag samen met mijn vriendin naar Mexico Guatemala en Belize. Ook ongeorganiseerd.
Ik ben vooral benieuwd naar de prijzen van de accommodaties en vervoer. Ook of je gemakkelijk de grens overkomt of dat dat even kan duren…
Ik wil graag samen met mijn vriendin naar Mexico Guatemala en Belize. Ook ongeorganiseerd.
Ik ben vooral benieuwd naar de prijzen van de accommodaties en vervoer. Ook of je gemakkelijk de grens overkomt of dat dat even kan duren…
Prijzen zijn erg laag in Guatemala. Voor een kamer betaalde ik 15 euro in antigua. Je moet wel boeken van te voren. Ook ben naar Lanquin geweest, de ecolodge zoooo mooi. Daar betaalde je voor een bed 4 euro in een 4 pers. kamer. Hier zou ik ook van tevoren reserveren. Toen Flores, Flores betaalde ik geloof ik 10 euro voor een 2 pers. kamer. Naar Rio Dulce zou ik niet gaan. Is saaaai. Ik weet wel dat heel veel mensen een bepaalde standaard route afleggen. Antigua-Lanquin-Flores en toen oversteken naar Belize. Kan volgens mij echt makkelijk met een shuttle. De meeste toeristen pakken een shuttle. Kost rond de 20 euro per enkeltje. Ik heb ook weleens een chickenbus gepakt dit kostte bijv. van Xela naar Antigua 2 a 3 euro ipv 20 -25 euro.
Hallo Allemaal,
Ik woon nu een tijdje in Guatemala, en heb nog geen vervelende dingen mee gemaakt. In de hoofdstad is het wel gevaarlijker. 's Avonds met het OV gaan is niet aan te raden. 's Nachts is er geen OV.
Taxis zijn altijd wel te vinden, al is dat wat duurder.
Ook de Metrobus is een veilige manier van reizen, maar dit rijden op beperkte trajecten.
Je kan ook een shuttle te nemen naar Antigua, waar het veiliger is. Dat kost je wel wat meer, maar als je met dure spullen loopt is dat wel de moeite waard.
En als je dan toevallig overvallen wordt, geef gewoon je spullen af. Het gevaar zit hem vooral in het feit dat er veel gewapende overvallen zijn waarbij geweld wordt gebruikt als de overvaller zijn zin niet krijgt.
Buiten de hoofdstad kan je best met de bus gaan. Het komt wel voor dat bussen buiten de hoofdstad worden overvallen, maar niet veel.
Pas gewoon goed op, maar wordt niet paranoïde. Laat je reis niet verpesten door een kans dat je overvallen wordt. Het is een prachtig land waar heel veel te zien is!!!
Werner