Reizen naar Guatamala en Belize verstandig?

Goedenavond,

Binnenkort ga ik een reis maken naar Guatamala en Belize. De reis zal oa gaan naar Antigua, Tikal en Atitlan. Ook worden diverse plaatsen in Belize aangedaan. Nu heb ik op de website van de Rijksoverheid gelezen dat er in Guatemala nogal wat overvallen etc voorkomen. In Belize komt zware criminaliteit voor. Sommige plaatsen kunnen beter onder politiebegeleiding worden bezocht. Nu vraag ik me af: is het verstandig om naar beide landen af te reizen? Als ik het zo lees, geeft het me absoluut geen veilig gevoel. Er komt geregeld narigheid voor op toeristische plaatsen. We gaan met een groep van 8 man.

Groetjes

Gaan! Ik ben net terug van een trip door die regio, geen enkel probleem gehad en me nergens onveilig gevoeld.
Probeer de drukte van Guatemala City te ontwijken door een zeer vroege of late bus te nemen. Anders zit je vast in de spits.
Honduras is een ander verhaal…

Goede vraag van je en hier komt een duidelijk antwoord. Guatemala en Belize zijn zeer zeker gevaarlijk. Veel roofovervallen op toeristen. Op bussen gebeurd het zelfs dat 2 of 3 man de bus instappen met pistool op je neus nemen ze alles af. zoek op google de krant PRENSA LIBRE is in het spaans en de belangrijkste krant van Guatemala. Als je werkelijk in groep loopt van 8 man zal je op straat weinig hinder ondervinden. Criminelen zijn uit op personen alleen, paartje of zuipschuit half bezopen. Zijn makkellijke slachtoffers. Je moet echt altijd goed opletten wat er gebeurd in je omgeving, draag eenvoudige kleding, zeker geen juwelen meenemen, of duur horloge, opletten met telefoons ze graaien het ding uit je handen. Loop met weinig geld op straat en als je ergens betaalt laat nooit veel geld zien. Een arbeider verdiend actueel 3000 quetzalen dat is 329 euro in de maand dus er is veel armoede en zon 50% van de bevolking heeft zelfs minder dan dit. Vandaar dat ze stelen als de raven. dus goed opletten.