Reizen naar Berlijn met gezondheidsproblemen

Hallo,

Zaterdag vertrek ik naar Berlijn, met enige medische problemen.
Omwille van een recente operatie moet ik regelmatig naar het toilet.
Ik reis naar Berlijn met het vliegtuig (EasyJet) naar Berlijn Schönefeld Airport.
Nu vroeg ik mij af of the Airport Express trein naar het stadscentrum een toilet bevat?
Tevens heb ik gehoord dat de vertrekterminal, waar je moet wachten op je vlieger, geen toegang tot toiletten geeft? Is dat zo?
Ik hoop dat iemand mijn vragen spoedig kan beantwoorden

Groeten,
W.

Hoi W.,

De airport express zijn gewone DB-stoptreinen, geen S-bahn. Dus die hebben in principe een WC.

Geen toilet in wachtruimte bij de gate is korrekt, althans op de meeste Schiphol-gates. MAAR op de M-gate van Schiphol waar Easyjet vertrekt zit de securitycheck niet bij de gate zelf (zoals bij non-Schengen vluchten) of vlak ervoor doch al direkt als je de transitzone ingaat. Daarna kun je nog op je gemak naar WC, en ook helemaal aan het einde van de gate-rij (voorbij M7) zit nog een WC. Bij de gate zelf hoef je pas in de rij te staan bij het boarden zelf.
Op Berlijn airport geldt net zoiets, en op Tegel airport hadden we voor de vlucht naar A’dam zelfs toilet vlak bij de gate.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Bedankt, dat is al een deel van het probleem opgelost.
Ik reis van Brussel International naar Berlin Schönefeld. In Brussel is er geen probleem, maar in Schönefeld zou dit een probleem zijn. Of bedoel je met Berlijn Airport = Schönefeld?
Verbaasde mij wel, aangezien deze luchthaven volgend jaar de enige in Berlijn moet worden. Dan verwacht je toch comfort.
Nog uitleg altijd welkom.

Mvg,
W.

Hallo,

Ik bedoelde inderdaad Berlijn Schönefeld Airport. Maar kan dus niet met 100% zekerheid zeggen hoe het is, in Tegel was het okay en i.h.a. vindt in Schengen-gebieden de controle plaats op een centrale plaats en niet bij de gate. En kun je dus rustig na de controle nog naar WC…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Oké, laat ons hopen dat het zo is. :smile:
Bedankt voor de uitleg!

Mvg,
W.

Om alle onzekerheid weg te nemen, zou ik gewoon even bellen met het call center: http://www.berlin-airport.de/EN/Dialog/Callcenter.html

Succes!