Goede arvaringen met Heathrow Airport. Wel een heel grote luchthaven als je aankomt moesten we een heel eind lopen. Wel goede aansluiting met openbaar vervoer/metro. Als je vertrekt goed uitzoeken op welk deel van Heathrow je moet zijn.
Hoi
Ik zag dat je ervaring had met LHR
Ik ben van plan om een ticket te boeken, maar nu moet ik overstappen van terminal 4 naar 3. Ik was benieuwd of dat dit haalbaar is in 2 uur, met inchecken, bus of treinaansluiting, drukte en zoeken etc.
En hoe gaat het precies met je baggage?
Is het te doen?
In mei/juni via Heathrow met British Airways gevlogen van Rio de Janeiro naar Amsterdam en terug.
Het nieuwe Heathrow onderscheidt zich door een gebrek aan bewegwijzering. Bovendien was er bij aankomst in geen velden of wegen een functionaris te vinden om de weg te wijzen. Ik had gevraagd of we vertrokken in hetzelfde gebouw als waar we zouden aankomen. Zelfde terminal, werd me verzekerd. Maar de terminal bleek uit ten minste twee aparte gebouwen te bestaan, met verbinding per metro. En de metro functioneerde niet door een technisch mankement.
Toen ik in het hoofdgebouw vroeg naar welke gate we moesten en hoe we daar kwamen, barstte een BA-medewerkster bijna in tranen uit. ‘Het is verschrikkelijk’, zei ze, ‘vaak wordt pas op het laatste moment bekend van welke gate een vlucht vertrekt.’ We werden van de ene lange rij naar de andere (terug)gestuurd. Kennelijk wist niemand hoe het zat.
Probeer zowel British Airways als Heathrow te mijden!
De gates worden pas heel laat bekend gemaakt. 30 min tot 45 min voor de vertrektijd. Dat is echt een minpunt. Bij ons was het 30 minuten en dan moet je nog met de lift naar beneden, in het metrootje en de roltrappen weer op. Toch weer een kwartiertje tijd.
In een woord: verschrikkelijk!!!
Ik heb alleen maar goede ervaringen gehad met Heathrow, altijd duidelijke communicatie, nooit lang hoeven wachten.