Openbaar vervoer. Van airport City London => Airport London Heathrow

Hallo,

Ik heb een overstap van 5 uur tussen airport City London & => Airport London Heathrow.

Weet iemand of dit haalbaar is met het openbaarvervoer? ( inc bagage afhandeling en weer in-checken)

Heb gezien dat ik er 1,5 uur over doe met bus, trein , underground.
Is het een beetje duidelijk aangegeven?

Kan ik op Airport city london 1 ticket kopen voor de gehele reis naar Heathrow, voor de verschillende vervoersmiddelen?

ik heb gekeken op deze site http://www.tfl.gov.uk/ het verbaast mij een beetje dat er geen rechtstreekse verbinding is tussen de airport’s

Alvast bedankt voor de hulp

( vlieg 24 april en kom om 11:45 aan op london City om vervolgens om 16:40 van af Heathrow te vertrekken naar Peking… moet dus denk ik om 14:40 uiterlijk bij de in-check balie zijn)

5 uur is makkelijk te doen, op londen city sta je binnen een half uur met je koffer op het perron van de DLR.

Het is best simpel als je weet waar je over moet stappen, zoals je ziet op tfl.gov

Op de stations hangen overal metro kaarten zodat je kan zien waar je heen moet, een kind kan de was doen.

Ik denk dat je het makkelijk binnen 2 uur moet redden.

als het goed is moet ik 3 keer overstappen maar niet alleen met de DLR
weet jij of ik een algemeen ticket kan kopen om van het ene naar het andere airport te reizen?

of moet ik elke keer een nieuw ticket kopen? en kan ik deze met pin / credit card betalen? of moet ik eerst ponden gaan halen.?

gr

Daniel

De DLR is alleen het eerste stukje van het vliegveld het centrum in.

De metros in de stad rijden achtermekaar door dus je hoeft bijna niet te wachten, en het overstappen is echt een stuk simpeler als het van te voren lijkt.

City airport is heel klein en het is heel makkelijk de weg te vinden naar de DLR. Je loopt naar de enige uitgang die er is en vlak ervoor ga je naar rechts :slight_smile:

Je kan een enkeltje kopen die je helemaal naar Heathrow brengt, er staan machines waar je gewoon je eind bestemming in toetst en het apparaat verteld je wat het kost, je kan met je bankpas en credit card betalen.

Ik maakte me eerst ook altijd zorgen als ik van de ene kant naar de andere kant van de stad moest, maar het openbaar vervoer is hier zoveel beter geregeld als in Nederland dat het eigenlijk gewoon vanzelf gaat :slight_smile:

Bedankt!

Dan ga ik een poging wagen :slight_smile: in NL kom ik er wel uit dus dan moet het daar ook wel lukken :stuck_out_tongue:

was aan het twijfelen of ik wel of niet met de taxi zou gaan… maar zo te horen is het prima te doen…

Bedankt voor je Info!

gr,
Daniel

Denk dat je met de taxi langer onderweg bent, en in plaats van de 4 pond die je met de metro kwijt ben kan je makkelijk op zo’n 60 of 70 pond rekenen denk ik zo…

Taxi’s zijn leuk als je savonds laat met je zatte kop naar huis wil maar verder ook niet :smiley: