iemand ervaring met de terminals in LHR

Ik wil een ticket boeken na India, waarbij ik moet overstappen in London Heatrow.

Heeft iemand ervaring met het overstappen van terminals op deze airport?? Ik heb namelijk 2 uur om van terminal 4 naar 3 te gaan.

Je wilt vanuit Nederland een ticket boeken naar India met een stop in Heatrow, of je wilt een ticket naar Engeland kopen en daarvandaan een ticket naar India?

Als je dat tweede wilt, dan is een overstap van 2 uur aan de korte kant. Je moet immers uitchecken en je bagage ophalen, vervolgens opnieuw inchecken en je bagage droppen, en tussendoor ook nog door de douane.

Heb je echter een ticket van Nederland naar India, dan zou ik me met een overstaptijd van 2 uur geen zorgen maken. Je bagage wordt dan doorgelabeld, en daar heb je geen omkijken naar. Je moet je zelf van de ene naar de andere terminal begeven (met een kleine veiligheidscontrole tussendoor), maar daar heb je voldoende tijd voor. Er staat aangegeven welke kant je op moet op het vliegveld (transfer, en ook de terminal nummers), kan niet missen! En er is voldoende personeel aanweizig in de transferzone om evt vragen aan te stellen als dingen ter plekke onverhoopt niet duidelijk blijken te zijn.

Hey jenny

Bedankt voor de informatie!
Ja ik heb een ticket gezien naar India vanaf amsterdam met een overstap in LHR van terminal 4 naar 3. Alleen kan ik de tijden (van het transport) van die terminal niet vinden en ook niet welk vervoersmiddel ik het beste kan nemen.(ik heb wel van andere terminals gezien maar niet van 4)
Ik weet dat LHR enorm groot is en als je je van de ene terminal naar de andere moet verplaatsen en het druk is, ben ik bang dat het niet haalbaar is als je je ook nog moet inchecken en je bagage misschien wel moet halen. Ik maak me daar een beetje druk om, om eerlijk te zijn! Ik heb namelijk nare ervaringen met vluchten halen, hihi, hopefully you can convince me!

Als je nog meer weet, hoor ik het graag, iedergeval bedankt voor nu!

Als je een ticket vanuit Nederland naar India hebt (vandaar mijn vraag) hoef je je bagage NIET te halen. Ik ken Heathrow niet goed genoeg om te zeggen hoe je van 3 naar 4 moet komen, 1 & 2 & 3 liggen vlak bij elkaar maar 4 ligt iets verder weg, maar het zal aangegeven staan - echt! Je bent heus niet de enige die verder vliegt vanuit Heathrow naar Azie :wink:

1 like