Binnenkort reis ik naar New york via Dusseldorf met als tussenstop Londen Heathrow.
Ik heb 2 uur om van terminal 5 naar terminal 3 te komen.
Mijn vraag is of dit voldoende is en hoe ik dan moet handelen; per bus of heathrow express en wat is de duur van deze ritten??
Hoi hoi,
Hangt ervan af of je bagage doorgelabeled is of niet. Indien doorgelabeled (1 ticket): de bus is veruit het beste. Ga gewoon naar pijl ‘flight connections’ en je wordt naar de bushalte gestuurd, 2 uur zou ruim voldoende moeten zijn. In T3 heb je dan alleen nog security check.
Indien bagage niet doorgelabeled: zou nét moeten passen maar duimen dat je vlucht DUS-LHR geen vertraging heeft. Eerst naar Immigration, dan luggage claim, dan naar Heathrow Express; die gaat elke 20 minuten en is gratis voor het stukje naar T3. (Nergens staat dat je dan persé 2e klas zou moeten, wij namen gewoon lekker de 1e klas
Dan in T3 weer snel naar check-in, door de security check etc. etc.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Hoi Eric,
Bedankt voor je prima reactie.
Onze baggage wordt doorgelabeld.
Oh toch nog een vraag; van die Heathrow express kun je alleen maar gebruik van maken, indien je eerst door immigratie gaat en niet via transit!?
Ik dacht dat je hier ook gebruik van kon maken via transit!?
Groetjes en hopelijk tot horens
Jan
Hoi maar weer,
Nee hoor de HEX is écht alleen maar in de openbare zones, je komt er vanuit transit alleen in als je eerst door Immigration gaat.
Je bent mogelijk in de war met de gratis ‘peoplemovers’ op veel airports. Bijvoorbeeld op Frankfurt de Skytrain. Die hebben soms 2 lijnen tussen dezelfde gebouwen, eentje airside en eentje ‘landside’ en zo werkt 't ook in Frankfurt. Never en nooit een en dezelfde lijn/vehikel voor beiden want dan zouden de niet-in-het-land (airside) zijnde passagiers gemengd worden met de in-het-land passagiers, dé manier voor mensen- en goederensmokkel ![]()
Tnx,
<Erik> & [Sandya]