Sorry, mensen, er is NIETS op dit vliegveld: zelfs geen wc-papier op de toiletten!
Zodra je bagage op de band komt, staan er mannetjes klaar op het einde van de band om alle koffers eraf te halen en in de hal neer te zetten. Kijk dus eerst bij die massa koffers naast de band of jouw spullen daar al klaar staan!
Als je koffers hebt en door de douane bent gegaan, zie je links en rechts allemaal kleine kantoortjes/loketten. Wees wijs en koop hier een “tegoedbon” voor een taxi. Geef je bestemming op en betaal (met Rupees, natuurlijk!). Loop nu echt helemaal door, het vliegveld uit en zie hier de grote stuwende massa mensen die jou als klant willen hebben! Maar je bent al verkocht! Er zal een mannetje op zelfverzekerde wijze aan je mouw trekken. Laat hem jou naar zijn auto brengen. Check nu het nummerbord van deze auto en kijk of het hetzelfde nummerbord-nummer is als op jouw tegoedbon staat: zo ja, dan zit je goed.
Deze kereltjes rijden als gekken door de nacht, maar echt, het komt allemaal helemaal goed. Geef ze tien Rupees (20 eurocent) fooi bij aankomst en ze zijn helemaal blij.
Als je business class reist, zul je in Delhi een lounge treffen met alles erop en eraan: computers, internet, borrelnootjes, witte wijn and you name it en vriendelijke en frequente service.
Als je niet business class reist kun je de portier van die lounge omkopen om er toch in te komen (geleerd van journalisten van eenvandaag :))
Verder een vreselijk vliegveld, al ben ik er na de verbouwing nog niet geweest. Amper zitplaatsen, weinig tot niets te krijgen, niet echt schoon zal ik maar zeggen (met blote handen aan de lichtknopjes van het toilet zitten vond ik al dubieus)
ik dacht niet dat je gewaarschuwd wordt maar je ziet wel mensen van de desbetreffende airlines langskomen en roepen de final call voor het boarden.
Let er wel op dat je nog door de veiligheidscontrole moet wat na de lounge zit, het kan er erg druk zijn met lange wachtrijen.
inderdaad een vreselijk vliegveld en dan hebben we het nog niet over die mensen in een rolstoel die voor de gate staan, nog nooit zoveel disabled gezien bij elkaar voor een vlucht. eenmaal de slurf in en tot vlak voor het toestel kunnen ze ineens weer fatsoenlijk lopen.
Ik weet dat niet, ik hoorde het via via, toen mensen van eenvandaag met een bekende naar Nepal waren geweest (waar toen een Nederland die “het” deed met kindertjes in zijn weeshuis was opgepakt)en op de terugweg erg lang in Delhi zaten.
Ik neem wel aan dat ze zeker in zo’n lounge vluchten omroepen…
hmmmmm, ik heb deze zomer een langere overstap op New Delhi op weg naar Nepal. volgens hun website zijn ze flink aan de weg aan het timmeren, ik hoop dat het tegen die tijd iets beter is! en anders maar de portier van de lounge omkopen
Ik ben erg benieuwd naar hoe het nu ‘verbouwd’ is. Een vriendin en ik noemen het (na twee vreselijk lange overstap-nachten…) Helli Delli… Het liedje van de Kingfisher reclame zal nooit meer uit mijn hoofd verdwijnen :frown:
Ikzelf vond het afgelopen zomer meevallen. Het kan er mee te maken hebben dat wij de enige twee ligstoelen van het gehele vliegveld te pakken hadden, maar over het algemeen ben ik positief!
Hoewel ik me kan voorstellen dat je niet twee lange nachtelijke overstappen wilt doorbrengen daar…
Ik heb de oude Internationale Terminal verscheidene keren gebruikt voor aankomst en vertrek en ik moet zeggen dat ik alles nogal ok vond. Het is er misschien een beetje vuil, maar zeker niet smeriger dan pakweg Brussel zuid treinstation of Amsterdam centraal. Ben er altijd goed ontvangen en nergens problemen mee gehad.
Sinds de ingebruikname van de nieuwe Terminal ben ik niet meer in Delhi geweest, maar die zal wel meer dan behoorlijk zijn denk ik.
Twee keer de nieuwe terminal gebruikt in oktober. Nog niet alles is af, o.a. geen transit hotel en geen domestic zone, maar wordt hard aan gewerkt. Was bij aankomst even paniek omdat ik een rendez-vous had met een vriend die een domestic flight had; de domestic terminal zit (nog) aan de andere kant van de startbaan. 10-15 minuten met auto buiten de spits maar 45 minuten IN de spits voordat we 'm opgepikt hadden…
De hele terminal is nu spic & span en superschoon. En ja, ook WC-papier als je geluk hebt Procedures blijven echter écht Indiaas: rij van 15 minuten voor de security check bij inkomst, overstappen van en naar buitenlandse vluchten een burokratische nachtmerrie, etc. etc.
Ik heb zelf ook gebruik gemaakt van de nieuwe terminal. Ik vond het persoonlijk erg overzichtelijk, schoon en geordend. Maar misschien kwam dat omdat ik ´s nachts aankwam. Ik ben vervolgens naar de taxibalies gelopen en een taxi geboekt, bij volgens mij Meru Cabs. Ik heb omgerekend 8 euro betaald.
Toen ik vertrok van de luchthaven vond ik het personeel wel erg onaardig. Voorderest alles nog steeds netjes en schoon. Toen mijn ouders vertrokken moesten ze minimaal een uur bij de douane wachten. Er was een gigantische rij en mensen vielen zelfs flauw. Ook tegen hen was het personeel onaardig. Indien je vertrekt houd dus rekening met extra wachttijden!