Ervaringen met Brussels Airport (Brussel, België)

Tot nu toe twee maal vanaf dit vliegveld gevlogen.
Er zijn wel wat winkels, zowel voor als na de paspoortcontrole. Na de handbagagescanners is er heel weinig meer.

De securitycheck kan best filevorming veroorzaken, bijtijds drukte polsen dus!
(Ze doen er niet moeilijk over als je de speed-lane pakt als daar niemand staat.) Als je met een groot vliegtuig gaat rekening houden met een beperkt aantal zitplaatsen aan de gate.

Wel fijn: ondergrond treinstation met een best goede verbinding met Brussel Centraal (en evt. andere bestemmingen door België). De conducteurs snappen niet helemaal het begrip “retour”, dus wellicht moet je dat uitleggen als “een heen-en-terugkaartje” (ik had een conducteur die dacht dat het een speciaal enkeltje was voor de terugreis en 'm eerst niet wilde accepteren, omdat deze op de heenreis al was afgestempeld). Treinverbinding met NL is dus best in orde overdag, reken hier echter niet op met een vroege budgetvlucht. Ook de internationale trein wil nog wel eens uitvallen of flinke vertraging oplopen, houd hier ook rekening mee!

Per auto rekening houden met de spitsdrukte rondom Antwerpen (drama)!!

how how how,Jurjenb zo negatief over mijn werkgever!!Ikzelf werk bij de nmbs!Ik weet dat er op de lijn antwerpen /brussel dikwijls franstalige conducteurs zijn,die amper tweetalig zijn!over de internationale trein van brussel/amsterdam zijn de meeste vertragingen langs nederlandse zijde(defecte seininrichtingen)dus hoe kan een trein op tijd vertrekken als hij al te laat is geariveerd op brussel nord?Ook zijn er veel werken op het spoor,lijn 12 van Antwerpen richting grens ned!maar deze werken zijn al 21/2maand voorbij!g.s

Veel problemen zijn inderdaad de NS aan te schrijven, ik heb ook niet gezegd dat enkel de NMBS hier blaam treft. :wink:
Rijtuigen worden helaas slecht onderhouden (ondanks dat ze nieuw zijn) en de nieuwe locs hebben problemen (zelfs een keer een hele trein uitgevallen al vlak na Amsterdam op het moment dat ik een vlucht moest halen!!)

Maar op de één of andere manier heeft de trein zelfs al vertraging op Brussel Centraal (welliswaar ‘slechts’ 5-10 minuten, maar toch gek).

In de afgelopen 2 jaar heb ik toch meerdere malen per trein door België gereisd, dus het is niet een eenmalige constatering.

Weet jij wat het probleem isJurjenb,het traject van brussel naar amsterdam is veel te lang!met dikwijls opstoppingen in Dordrecht,grens Belgie omdat ze vergeten(dikwijls)hun stroombron over te schakelen naar het Belgische net!Deze problemen zullen we altijd hebben!Verleden jaar ging ik naar schiphol en we hadden 45minuten vertraging (seinstoring)Den Haag hoog spoor,een geluk dat het niet ver was van schiphol.georgessiam.:chin:

Nee, het probleem zit 'm in de verdeling van verantwoordelijkheden. De internationale treindienst heeft met zoveel zoveel verschillende bedrijven te maken (NS, NShispeed, NMSB, ProRail, NedTrain), dat ze heel erg naar elkaar wijzen als het misgaat. Met name NShispeed heeft de zaken zeer slecht geregeld en als je dan bij normaal NS-personeel aan de bel trekt, kunnen ze je niet helpen (“ander bedrijf!”) Ik heb nog nooit langer dan 2 minuten stil gestaan bij de grens, meestal rijden we in 1 stuk door (stroombronnen schakelen!?)

Of de lengte van het traject zo’n probleem is, weet ik ook niet: trein vanuit de Randstad naar Groningen/Leeuwarden hebben ook een vrij lang traject, maar zoveel problemen zijn daar ook niet.

Trouwens… het ging over de luchthaven. :smiley:

ff off topic,aan de grens Belgie/Nederland wordt er automatische van het ene elektriciteitnet naar het ander overgeschakeld,dit soms met problemen!!En nu Jurjenb maken we een bocht van 90graden en belanden we terug waar we zijn begonnen,de luchthaven!Ik moet je gelijk geven dat na het inchecken in Zaventem,bitter weinig winkels zijn om eventueel je inkopen te doen!Ik als Belg zijnde,ik verkies toch liever schiphol,ik vind het meer gezellig+in de zomer kun je de vliegtuigen spotten op het panoramadek!In de toekomst rijden er rechtstreekse treinen van Antwerpen naar de luchthaven,wat ook een hele verbetering zal zijn,dit als aanvulling!gegroet:georgessiam.

Ik was in juli vorig jaar op Brussel Airport en vond de berichtgevingen en de signaleringen ietwat onduidelijk.

Had het verleden maand ook meegemaakt,Ik wist niet naar toe te gaan om mijn bagage op te halen,soms kan het echt onduidelijk zijn,daar geef ik je 100% gelijk in Coberana!! gegroet:georgessiam.

Bij de bagage-afhaal klopt dit inderdaad. Zeer onoverzichtelijk, ook een hoek met verspilde ruimte, weinig banden (en vrij klein), meerdere vluchten per band soms. Chaotisch!

Perfect aan Brussel Airport is de parkeergelegenheid voor de deur van de terminal. Je zit na de douane binnen 10 minuten in je auto. Wel zo handig als het koud is en je komt uit een warm land :wink:

Ik vind persoonlijk dat brussel airport maar een saaie bedoening is(een grijse muis)ben zelf Belg,ik hou meer van schiphol,ik vind het altijd aangenaam en gezellig+meer mogelijkheden om je ding te doen(shoppen,meer winkels)Het komt er op neer ik voel me meer op mijn gemak!gegroet:georgessiam.:chin:

Tjah, ik vind dat een airport vooral praktisch moet zijn. Die gezelligheid zoek ik daar niet echt, maar bij een vertraging is meer vertier natuurlijk welkom.

Daar heb je 100% gelijk in Roberts,maar die 2 punten (praktisch en gezelligheid)vind ik toch niet in Brussels airport!De laatste 2 jaren reis ik via brussel,dit als enige reden:goedkoope tickets.gegroet:georgessiam.>>> 4de feb;back to mij lovely country Th.

Hoi allemaal,

Over anderhalve week gaan wij op weg naar India. en zullen van Brussel naar New-Delhi vliegen (met een tussenstop in Zurich). Ik heb zo’n beetje het halve world wide web afgezocht maar kan geen duidelijke informatie vinden over het vooraf online inchecken op Brussel Airport. Heeft iemand hier ervaringen mee.

Wij vliegen namelijk om 07:10 uur en omdat we buiten de EU vliegen moeten we 3 uur van te voren inchecken. Graag willen we daarom alvast vooraf online inchecken zodat we alleen nog onze bagage hoeven af te geven, maar ik kan nergens goede, duidelijke info vinden over de sluitingstijden van deze drop points en hoe/waar je online kunt inchecken. Wij vliegen met Swiss Air. Heeft iemand hier al ervaring mee? Of tips/links waar deze info duidelijk aangegeven staat?

Gewoon even op de site van Swiss kijken, daar vind je alle informatie die je nodig hebt:

http://www.swiss.com/web/EN/general/faq/Pages/help_faq_detail.aspx?catid=4&faqid=574

Je kan inchecken:

Enjoy a quicker start with our web check-in:
[ul]
[li]Check in between 23 hours and 1 hour before your departure[/li][li]Avoid the queues at the airport[/li][li]Choose your seat yourself[/li][/ul]

Om nog meer info te krijgen over Swisss in Brussel, kun je bovendien naar de website van Swiss gaaan (www.swiss.com) en als land ‘Belgie’ slecteren. Dat doe je middels het menu helemaal boven in het midden (naast het rode Swiss logo) van de website.

De bagage dropp points voor een vlucht hebben over het algemeen dezelfde openingstijden als de incheckbalies, soms gebruik je zelfs dezelfde balie! (en soms de rij ernaast), dus voor jullie vlucht zal deze rond 4 uur open gaan en wss 45 minuten voor de vlucht sluiten.

1 like

Brussel is geen gezellige luchthaven met weinig winkels en eetmogelijkheden.
Wel is de verbinding goed met de trein.

Is de slechtste luchthaven die ik ken op gebied van baggage steeds zeeeeer lang wachten

Volgens mij is dat enkel omdat je als passagier gewoon enorm snel door de douane bent en je bagageband hebt gevonden. Bij de grotere luchthavens ben je langer onderweg, dus sta je minder lang bij de band op de bagage te wachten. :wink: