Reizen met the ghan

wie heeft er tips of suggesties over reizen met the ghan.
we wilden eigenlijk van alice springs tot adelaide reizen. is dit de moeite waard? of kunnen we beter een binnenlandse vlucht nemen. en als we gaan dan met red service of gold service? hoe lang van te voren moet je deze reis boeken?
graag horen we reakties van mensen die dit al eens gedaan hebben.

Dit topic verplaatst ik even is ons Reiscafé voor eventueel meer reacties te krijgen.

Hoi,

De treinreis is te boeken totdat de plekken bij wijze van vol zijn,
de prijs gaat niet hoger of lager als je langer of korter van te voren boekt.
Ikzelf had een Red Day-Nighter geboekt van Alice Springs naar Adelaide,
en vond het prima! Ja stoel is erg breed, kan ver naar achter
& in je coupé bevind zich een douche en toilet.
Het café bij je coupe is ook erg leuk, kan er lekker eten & gezellig zitten tot na middernacht.
Ik raad het je erg aan, omdat de ervaring ook prachtig is…
Je rijd door woestijn en komt in een andere wereld aan, top ervaring.
Enige nadeel kan wel zijn, dat er aboriginals in je coupe aanwezig zijn.
Maar 't ligt aan jezelf of je je daarvoor kunt afsluiten zegmaar. :wink:

Hoop dat je hier aan voldoende info hebt!

Annemiek (18 jaar)

1 like

Ik heb ook zeer goede ervaringen met The Ghan (en de Overlander en de Indian Pacific) treinreizen is een geweldige manier van reizen en veel leuker dan het vliegtuig. Je beleeft het landschap veel meer en beseft ook meer wat een enorme afstanden er in Australië zijn. Dat gebeurt niet via de lucht.
Ik vond het een top-ervaring. Had ook een red service, dus gewoon een stoel. Natuurlijk niet zo comfortabel als een bed, maar een stuk goedkoper en je komt interessante mensen tegen (ik heb geen last gehad van andere reizigers). Ik had de reis een weekje vantevoren geboekt. Boek zodra je weet dat je gaat, dan ben je zekerder van een plek.
Kijk ook even naar kortingen. Mijn VIP-pas (en ook NOMAD en YHA) gaf 50% korting.
Succes en veel plezier!

PS een paar mooie momenten: dromedarissen vanuit de trein, kuddes rode kangoeroes, veel wedgetailed eagles, prachtige zonsondergang, mooie film aan boord, leuke mensen in de coupe -een van hen is een tijd terug hier geweest en ik heb hem Nederland laten zien, we hadden elkaar na die treinreis verder niet gezien). Kortom: mooie ervaring!

2 likes