Hoi!
Ik zou in maart door Australë trekken. Ik zou starten in Melbourne, dan eventueel Canberra en dan Sydney om te eindigen in Brisbane.
Ik had gedacht om die afstanden per trein af te leggen. Weet er iemand of het duur is om met de trein te reizen? Zijn er goede verbindingen? Of zou het beter zijn om een autoke te huren en daarmee te reizen? Zijn er nog andere doenbare en goedkope oplossingen voor een meisje alleen op stap?
Let me know!!!
Ik kan je niet zo goed helpen, want ik heb alleen hele kleine afstanden met de trein gereist, ik weet alleen nog dat ik van sydney naar canberra met de greyhound bus heb gereist, dat beviel me goed.
Ik herinner me erg weinig van de preciese treinkosten in Aussie, denk dat het ong. zelfde als in nederland was. Misschien kan ik het nog voor je opzoeken want heb nog wat kaartjes ergens in me kamer liggen…
ik heb precies dezelfde route gedaan ben in melbourne begonnen en zit nu in brisbane je kan online (google.com.au) zoeken naar greyhound page en de trein pagina daar vind je de kosten is beide goed te doen (bus en trein) en als je met de auto gaat zie je alleen wat meer en ben je wat vrijer wel ik zit hier nog een tijdje (tot juni) als je verder nog ergens hulp mee nodig heb hoor ik het wel succes ermee !!
Vergelijk de trein in Oz niet met de trein in NL. De trein in Oz gaat heel wat langzamer. De verbindingen zijn ook niet echt geweldig. Australie is niet echt op treinen ingesteld. Ik weet dat de trein van Canberra naar Sydney er een uur langer over doet dan de Greyhound bus. Maar het is wel een stuk lekker reizen dan de bus (ofschoon ik Brisbane -Canberra met de bus heb gedaan en dat was ook wel te doen).
Vaak als je twee weken van te voren boekt krijg je een dikke korting, soms wel van 50%. Voor meer informatie voor treinen in NSW: