reizen met SRC naar Cuba, zacht uitgedrukt niet geweldig

Voor het eerst een groepsreis geboekt, met src 16 dagen rondreis, hotels toeristenklasse. Ik dacht dat dit stond voor ‘eenvoudig’ maar in de praktijk bleek het “vies” tot echt heel erg smerig, slechte sanitaire voorzieningen zoals beroerde douches, water dat niet doorloopt in douche en wastafel, koud water. Allemaal niet fijn als je na een lange reisdag in je hotel aan komt. Voel mij bijna verplicht om een volgende reis maar niet te gokken en een stuk duurder te boeken al vond ik ruim 5000 euro voor twee personen niet bepaald goedkoop. De binnenlandse vlucht van Havanna naar Baracoa is op zondag en dan mag je om 03.15 uur je bed uit omdat er maar één vlucht gaat op die dag en de inchecktijd ongeveer gelijk is aan een internationale vlucht. Vooropgesteld dat er vliegtuigen zijn wat in ons geval niet zo was dus terug naar Havanna om daarna een nieuwe poging te wagen rond 10.00 uur… O ja, ze vliegen met Iberia, indirect via Madrid en dat levert op de terugweg 6 wachten daar op je verbinding. De Cubanen zijn superleuke mensen, het land is prachtig maar het SRC product biedt een slechte prijs-kwaliteit verhouding!!Zij hebben, gezien de prijzen die wij daar zagen, ongetwijfeld een grote marge gemaakt.

Ruim 5000 euro voor 2 pers in een 16 dagen reis vind ik inderdaad nogal veel, dat is een prijs voor 3 personen.