Ervaringen gevraagd groepsrondreis the best of Cuba

Hallo allemaal,
Wij (mijn man en ik) willen in februari 2011 voor het eerst naar cuba.We willen de 12 daagse groepsrondreis "the best of Cuba"van holland international gaan doen en daarna nog 7 nachten strandverlenging in varadero in hotel sandals royal hicacos.
Heeft iemand ervaring met deze rondreis van holland international?

groetjes Fransje :dag:

ik zou gewoon lekker zelf gaan joh. Echt prima te doen en heb je lekker veel vrijheid en je kan zo veel aan het strand liggen als je zelf wil!

veel plezier anyway…

Wij kiezen bewust voor een georganiseerde busreis omdat wij dat relaxed vinden en dit ook al eerder in mexico zo gedaan hebben.
Maar toch bedankt voor je reactie!

gr. Fransje :dag:

Helaas kan ik niets vinden over deze specifieke rondreis, maar ik kan je wel vertellen dat Holland International een degelijke organisatie is, waar je met een gerust hart mee kunt reizen. Ik weet niet wie op dit moment TUI (de moeder van Holland International) vertegenwoordigt, maar de reisleiding op Cuba stond in de afgelopen jaren heel goed bekend.

Voor een waardering van het verlengingshotel kun je even kijken op www.zoover.nl

Veel plezier!

Violet

www.vakantiewijzers.nl
Violet’s Vakantietips

Hoi Violet,
Bedankt voor je reactie
Ik heb inmiddels na wat rondspeuren hier op de site iemand gevonden die deze reis afgelopen april heeft gemaakt en ik heb haar een prive bericht gestuurd dus hoop ik dat ik een reactie krijg, ook heb ik mail contact gehad met iemand die in het verlenginghotel is geweest en er zeer te spreken over was. Op zoover heb ik ook gekeken. Wie weet reageren er nog meer mensen.
groetjes Fransje
www.mijnvakantiekriebels.nl

7 dagen Varadero klinkt voor mij als een gruwel…maar goed, ieder zijn ding.
Vrijwel alle hotels doen aan allinclusive maar de kwaliteit van het eten is nogal matig. Niet vreemd omdat er in het land zelf niet zoveel te krijgen is maar toch. Ik zou je willen aanraden om toch ook eens buiten je hotel te gaan eten. door die recente omslag van alle hotels naar allinclusive hebben de kleine restaurantjes en paladares het zwaar. En voor niet al te veel geld kan je er wel heerlijke vis en kreeft eten!

Het weer in Cuba is niet gegarandeerd mooi. Ik ben nu al 3 keer (werk) in Varadero geweest en heb nog niet 1 stranddag meegemaakt. Waarmee ik maar wil zeggen. Kijk ook alvast naar dingen om te doen voor als het weer minder is. zorg er desnoods voor dat je budget hebt om te verkassen naar de andere kant van het eiland als de weersverwachtingen slecht zijn.
Want vaak is het wel zo dat als het slecht weer is aan de bovenkant dat het dan prima weer in aan de onderkant en andersom. Maar realiseer je wel dat er niet heel veel strand is op Cuba. Een groot deel van de kust is rotsachtig!

Controleer ook expliciet of het hotel van je keuze in Varadero veel oost-europesche gasten heeft. Je mag het natuurlijk officieel niet zeggen maar als je in een hotel zit waar een groot deel van de gasten zich klem zuipt en hele nachten loopt te lallen is dat toch niet wat je gehoopt had van een mooie vakantie. In Varadero zijn ook hotels met kleine huisjes/appartementjes aan het strand. Misschien is dat een relaxte optie.

Wij vinden het juist fijn om nog 7 dagen niks te moeten doen na de rondreis , dan zijn we goed uitgerust als we weer thuis komen en kan mijn man fris van start aangezien hij voor zichzelf werkt, en dat 6 dagen in de week plus de avonden . Dus daar straf je ons niet mee, heerlijk niks op uur en tijd hoeven doen en lekker een boek lezen en als het mee zit een beetje genieten van de zon.
En buiten het hotel eten zal vast wel een keer gebeuren . We zitten altijd allinn en daarnaast gaan we ook wel eens buiten het resort een hapje eten.Een optie om naar de andere kant van het eiland te gaan als het weer minder is, nee denk het niet we beginnen in Holquin en eindigen in varadero dus willen we daarna niet weer verder reizen. Maar goed ik dwaal af van mijn eigenlijke vraag of iemand ervaring heeft met de rondreis the best of Cuba van HI en het strandhotel Sandals Rpyal Hicacos en hoop nog steeds van iemand een reactie te krijgen.
Toch bedankt voor je reactie!
gr. Fransje :dag:

Hoi Fransje,

wij gaan deze reis in mei/juni doen maar dan met prive-chauffeur en in het RIU hotel Varadero voor 7 dagen; lekker relaxen e.d. De Rondreis lijkt mij fantastisch hoewel ik ook nog graag naar Guardavalaca, Santa Lucia en Caya Coco had gewild, maar misschien kan ik dit regelen met de chauffeur. Waar ik alleen even mee zit is het geld in Cuba; je kunt er nl. niet pinnen, het schijnt een heel gedoe te zijn bij de banken om via je creditcard geld op te nemen en ik heb toch ook geen zin om duizenden euro’s mee te nemen. Iemand ervaring hiermee en wat het best te doen ? Vraag het ook nog even apart via dit forum. Alvast bedankt en veel plezier. Indesco

de situatie met het geld op Cuna is zoals hij is.
Hoe vervelend wij dat ook vinden. je ontkomt er niet aan om met veel cash af te reizen want je kunt niet al je hoop vestigen op banken die geld verstrekken op je creditcard.
Hou rekening met beperkte openingstijden van banken en dat uitsluitend degene wiens naam op de creditcard staat, met paspoort!, geld kan krijgen. Dus je partner kan niet even naar de bank voor je.

duizenden euro’s…ik weet niet hoe lang je gaat en met hoeveel personen maar zó heel duur is cuba nu ook weer niet.

Bedankt Bolletjeom voor het antwoord,

wij (2 personen) gaan voor 18 dagen naar Cuba; wat heb jij zelf in gedachten dan qua spendering aldaar ? Tijdens de rondreis zijn de hotels al geregeld inclusief ontbijt en in Varadero is het hotel All Inclusive. Dus spreek je over eten 's-middags en 's-avonds wat ik natuurlijk wil doen in echte Cubaanse restaurantjes (als deze in de buurt zijn) en als we iets zien wat we graag willen kopen bijv. kleding o.i.d. Kun je mij een schatting geven ? In wat voor opzicht is Cuba niet duur ? Ik lees nl. verschillende verhalen hierover. Heb je ook nog andere tips betr. Cuba ? Alvast bedankt voor de moeite.

Hallo Fransje,

wij gaan in april naar Cuba, ons lijkt het ook heerlijk om de laatste dagen te relaxen aan het strand, gewoon weer uitgerust thuis komen, heerlijk

groetjes Hèlen

Hallo Helen,

als je terugkomt, wil je ons dan alles vertellen over wat je hebt meegemaakt en waar we op moeten letten (ook qua geld) ? Wij gaan nl. in mei/juni 2011 en wil toch wel een beetje goed voorbereid zijn. Veel plezier en alvast bedankt. Indesco :vak01:

Hallo,

Natuurlijk ga ik mijn verhaal er op zetten, ben heel erg benieuwd wat er te beleven valt, we hebben wel al veel gelezen over Cuba, maar eigen ervaring is toch het mooiste he

groetjes Hèlen

Enne … hoe was het?

Hallo,

We zijn nu een maand terug uit Cuba, en we genieten nog elke dag na hihi.
het was echt een fantastische reis ( wij hebben Cuba compleet 21 dagen van holland international gedaan)
Het gezelschap bestond uit 29 mensen waar wij wel 1 van de jongeren stellen van waren, maar we hebben vreselijk gelachen, en heel veel mooie dingen gezien.
we hebben heel het eiland over gereden met de bus, en ook nog genoeg tijd voor je zelf.
dus voor iedereen een aanrader!!!

Groetjes van Len en Hèlen

ok bedankt voor je bericht.
Nadat onze Cuba rondreis in december 2008 wegens te weinig deelnemers niet doorging (ook Holl.Int) gaat deze reis nu over 6 weken in de herkansing met gegarandeerd vertrek.

7 dagen Varadero? Daar heb je de 2e dag al spijt van, tenzij je in varadero begint, dan weet je nog niet wat je mist.

onze reis is korter Amsterdam>Holguin>…>Varadero(2 nachten) > Amsterdam

terug na een leuke , goed geregelde Cuba rondreis van Holl. International.
Gegarandeerd vertrek, een groep van 48 personen die (gelukkig) in 2 groepen van 24 gedeeld werd.
We hadden een nederlands (accent) sprekende gids die ons veel vertlede over Cuba en politiek. de hotels waren gevarIeërd van simple tot echt de luxe (santiago de cuba) .
We hadden een verlenging( 3 dagen) in Varadero in hotel Blau, dit was een prima hotel, hoorde achteraf veel negatiefs over andere strand verlengings hotels.
als je meer wilt weten dan stuur maar een mailtje

Wij vertrekken 26 september aanstaande voor de 11 daagse reis Best of Cuba van Holl. Int. Graag horen we reacties van mensen die deze reis ook hebben gemaakt. Daarna gaan we nog 8 dagen in het RUI Hotel Varadero waar je ook veel wisselende berichten over leest op zoover.nl. Wie weet de waarheid?