Ervaringen met rondreis The best of Cuba

Hoi,

Heeft er iemand de rondreis The best of Cuba gedaan in 12 dagen met vertrek vanuit Holguín en eindigend in Valadero met Holland International?
En dan natuurlijk de vraag hoe is die reis?

Groetjes Corine>>>

Heb je al reacties gehad Corine, want dit willen wij waarschijnlijk ook gaan doen in mei 2010 (Arke) maar dan voor 10 dagen en 8 dagen Varadero om lekker te relaxen. Indesco

Hoi Indesco,

Helaas heb ik nog geen reacties gehad, wij blijven daarna ook nog in Valedero om lekker te genieten van de zon.

Groetjes Corine:vak02:

Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen met de BEST of CUBA rondreis ! Wij gaan in april deze rondreis doen (beginnen bij Holguin en eindigen in Varadero) Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd in welke hotels de overnachtingen zijn, en hoe de reis geregeld is ! Graag reacties… groeten Marion

Hallo Corine,

Wij zijn in 2008 op vakantie geweest in Cuba. Een rondreis hebben we niet gedaan. Waarom, omdat we van een beetje rust houden afgewisseld met uitstapjes. We verbleven in Varadero in het Iberostar Varadero. Dat was helemaal top

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon14.gif

. Na geacclimatiseerd te zijn hebben we een een excursie gemaakt naar oud en nieuw Havana. Geweldig. Lees onze reiservaringen, zie jongh001 bij de verschillende topics.
Ook een excursies gemaakt door het binnenland naar Santa Clara, Trinidad, Cienfuegos. Dus heel veel gezien terplaatse en ook onderweg.

TIP: Als je een trip wil maken probeer dan met een klein gezelschap te gaan (6 tot 8 pers.). Het kost iets meer maar dan heb je chauffeur met gids dus a.h.w. een privé trip. Nadeel is dat bijv. een wandeling door oud Havana met een groot busgezelschap (45 personen) ongeveer 45 minuten duurt. Dus je “holt” alles voorbij.

Maar met een klein gezelschap hebben we er 3 uren over gedaan. Heel relax alles gezien en je ziet ook veel meer in detail, je bent zeer welkom om bij de Cubanen binnen te kijken en dat gaat niet met 45 personen. Ook tijd om op een terras van een mojito met cubaanse muziek te genieten. Wij hadden een jonge gids, Gustavo vraag naar hem. Ik zal wat foto’s oploaden om je een indruk te geven.

Veel plezier met je voorbereiding.

Greetz :dag:
Frank

Hallo Corine,

We hebben bij Neckermann geboekt en gereisd met Martinair. Het was

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon14.gif

goed verzorgd en zouden het zo weer doen. Misschien volgend jaar maar dan naar Santiago de Cuba.>>>

Greetz :dag:

Frank

P.S. Nog wat indrukken bijgevoegd.

Hallo , ik ben net terug gekomen van de rondreis "The best of Cuba " van Arkereizen en Holland International : Het was perfect geregeld ! En ook de rondreis was super ! Een echte aanrader voor mensen die Cuba willen zien en niet alleen de resorts. We hebben een super-reis gehad !!!:vak02:

1 like

Hoi Marion,
Ik heb je een tijdje geleden een privebericht gestuurd met vragen over je rondreis. Ik vraag me af of je die ontvangen hebt dus zet ik hier ook nog even een oproepje voor je.
gr, Fransje:dag:

Hallo, nee die heb ik niet ontvangen. Als je vragen hebt, beantwoord ik ze graag voor je. Gr. Marion

Wat raar maar goed dan doe ik het via deze weg
Wij (mijn man en ik)willen de 12 daagse rondreis the best of cuba van HI gaan doen in Februari 2011 met een strandverlenging van 7 nachten in Hotel Sandals Royal Hicacos in Varadero.
kan je me iets vertellen over de rondreis:
Hoe was de reisleiding werd alles een beetje leuk uitgelegd.
Kreeg je overal goed de tijd om rond te kijken of moest alles in een rap tempo.
Werd er op tijd gestopt voor kleine (plaspauzes) of zat je uren in de bus zonder een stop.
Hoe was het eten over het algemeen tijdens de rondreis (wij zijn niet van die mensen die niets lusten)
Had je smorgens een beetje een goed ontbijt.
Weet je nog in welke hotels je gezeten hebt tijdens de rondreis.
Hoelaat moest je over het algemeen smorgens opstaan voor vertrek.
Welk hotel hebben jullie gezeten na de rondreis of zijn jullie na de laatste alinclusive nacht in Blau Vardero naar huis gegaan.
je mag me ook naar mijn persoonlijk mailadres mailen om je hele verhaal te vertellen ik ben heel erg benieuwd. We hebben een paar jaar geleden een rondreis naar mexico gedaan met Kuoni reizen en dit was allemaal perfect geregelt.
Ik hoor graag van je als je het niet vervelend vind.
gr. Fransje
[EMAIL=“fransje.w@home.nl”]fransje.w@home.nl
www.mijnvakantiekriebels.nl :dag:

ik zou zeggen zet lekker hier neer, hebben ook andere mensen iets aan je info.

Helaas konden wij wegens omstandigheden afgelopen februari niet maar maar de zelfde reis is voor februari 2012 geboekt.
Ik ben erg benieuwd.
gr Fransje

Ok, volgens mij heb ik je al via pb wat info gegeven , want wij hebben deze reis dus afgelopen zomer gedaan i.p.v de winter van 2008.

Dat klopt inderdaad.
Nog 12 weken en dan vertrekken we.
We hebben er zin in

alvast veel plezier!

Bedankt !!

Wij doen ook een rondreis The best of Cuba van 12 dagen. Zelf blijven achteraf nog 3 dagen na in Havana (waar we ook met de rondreis komen) doch nog extra leuke tips voor Havana en omstreken?

Dat word een mooie reis, helaas kan ik zo geen tips bedenken, misschien dat je als je tijdens de rondreis de laatste paar dagen die je in havana verblijft denkt bij dingen die je dan bezichtigd daar ga ik nog even terug tijdens mijn verlenging. Wij vonden het fijn na de rondreis gewoon lekker even te relaxen aan het strand van varadero. Als je ons reisverslag wil lezen en fotos wil zien zal ik je mijn webadres geven daar staat in de linker kolom cuba bij, klik erop en je komt bij het verslag , achteraan het verslag staan links naar de fotos
www.mijnvakantiekriebels.nl
Fijne reis!!
gr Fransje

1 like

Hoi Marion,
Een kennisje van me had ook erg goede ervaringen met HI rondreis. Die was met volpension, alle excursies en goede hotels. Maarrrr, nadat ik haar reis vergeleek met wat er nu wordt aangeboden dan blijken de rondreizen nu op basis van Logies met ontbijt, minder excursies inbegrepen en ook een paar mindere hotels. Maar prijs is eerder hoger dan lager. Kortom: je moet op detail vergelijken want met jouw enthousiaste reactie kun je niet veel.
Heb je nog een gedetailleerd verslag met of zonder foto´s ?
groet
Joke