Goede bestemming?

Hallo,

Ik zit er aan te denken om in het najaar naar Cuba te gaan. Wil graag zon, zee, strand, lekker eten en drinken, uitgaan én uiteraard Cuba zien! Welke plaats is het beste om te verblijven? Is het mogelijk om vanuit 1 plaats excursies te maken of is het beter rond te reizen? Ik weet eigenlijk nog helemaal niets, dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Als je Cuba écht wilt ontdekken, zou ik voor een rondreis gaan.
Wil je graag zon-zee-strand en een aantal excursies dan zou je naar bijvoorbeeld een badplaats als Varadero kunnen gaan. Van daaruit kan je uitstapjes naar Havana en Trinidad bijvoorbeeld maken, maar je krijgt dan natuurlijk nooit zoveel te zien als bij een rondreis.
Het is natuurlijk maar net wat je het meest trekt. Zelf zit ik er aan te denken om de eerst volgende keer dat ik naar Cuba ga, eerst een rondreis te maken en aansluitend nog een weekje in een resort op Varadero van de zon te genieten.

Bedankt voor de reactie! Ik begrijp dat je met een rondreis meer ziet, maar de voorkeur heeft nu op één plaats verblijven. Verblijven en vanuit Varadero excursies maken is dus wel te doen. Maar wat ik me afvraag, is Varadero wel een beetje een leuke plaats? Is het een echte plaats of meer een ‘gebied met alleen hotels’ of ook winkeltjes, bars, terrasjes enz enz? Kun je daar bijvoorbeeld 's avonds ook uitgaan / wat drinken? Ik hoor wel het weer, bedankt alvast!

Ik ben zelf twee weken in Varadero geweest, maar moet zeggen dat ik niet echt Varadero zelf in ben geweest. Geen idee dus of er leuke winkeltjes en barretjes zijn… In het hotel was iig wel genoeg te doen, dus had er ook niet echt de behoefte aan.
Heb wel een aantal excursies gedaan vanuit Varadero, waaronder Havana en Trinidad. Dat was best goed te doen.

Is er iemand anders die meer over de plaats kan vertellen en of je er leuk kunt ‘winkelen’, of er terrasjes / restaurantjes zijn en of je er leuk kunt uitgaan? Of is misschien een andere plaats dan toch meer geschikt voor ons? Maar we willen wel aan het strand verblijven… Ik hoop op goede tips, bedankt weer!

Een rondreis maken is de leukste manier om Cuba te leren kennen, maar als je liever op één plaats blijft kun je denk ik het beste in Havana verblijven. Van daaruit kun je excursies maken naar Viñales, Trinidad, Santa Clara, de echte kustplaatsjes.

Je zou even op de website van Cubatur kunnen kijken. Dit is een soort Cubaans reisbureautje, wat gevestigd is in de wat betere toeristenhotels (er zit er in ieder geval één in Hotel Ingleterra) en daar zijn ze heel behulpzaam. Bovendien is er in Havana ook enorm veel te zien! Ik was er in ieder geval met gemak bijna een week zoet :wink:

Oh en als je naar Cuba gaat: na oktober, dan is het orkaanseizoen voorbij :wink:

Mocht je nog iets willen weten: laat maar weten!

Alvast veel plezier.