excursie cuba

Dit jaar ga ik in mei met een vriendin naar Cuba. En hierover heb ik een vraag.Wij verblijven in Varadero en willen van daaruit excursies maken.Een van de excursies is naar Trinidad. Onderweg willen we eea bezoeken en overnachten in een casa particular in Trinidad.*Nu twijfelen we heel erg hoe we deze trip gaan ondernemen. Zelf een auto huren, een auto met chauffeur huren, met de bus, met de taxi of toch een georganiseerde trip.Wat zijn jullie adviezen, tips, ervaringen en hebben jullie een idee van de kosten?Bij voorbaat dank

Hoi Katharos,

Hoe lang blijven jullie op Cuba? Ik ben er een paar jaar geleden een week geweest, ook in Varadero.
Ik heb toen voor de easy way gekozen, en vanuit Varadero excursies gemaakt naar andere plaatsen.
Eerlijk gezegd vind ik een week wel heel kort hoor, en ik heb ook lang niet alles gezien wat ik had willen zien :frowning:

Zoals gezegd, wij hebben toen excursies geboekt en op die manier o.a. Trinidad bekeken.
(Is overigens prima te doen voor 1 dag, maar meerdaagse trips werden ook aangeboden)
Wij zijn ook een dag weg geweest met een gids (en zijn huurauto). Dat was superleuk!
Ik heb, al weer een poosje geleden, een reisverhaal over Cuba op mijn site geplaatst (http://www.goedkopedroomvakanties.nl/goedkopedroomvakantiescuba/)
Daarin heb ik ook geschreven over onze privégids.

Mocht je langer de tijd hebben om dit prachtige land te bezoeken, zou ik denk ik een auto huren.
Je moet er wel rekening mee houden dat je beter niet in het donker kunt gaan rijden en de wegen zijn van mindere kwaliteit.
Maar ik denk wel dat je als je zelf rijdt, je op plekken komt waar je anders nooit zou komen.
Aan de andere kant; een gids kan je erg veel vertellen over de omgeving maar (dat vond ik nog veel interessanter) ook over de manier waarop men leeft op Cuba.

Indien het nog mogelijk is zou ik niet kiezen voor 1 standplaats, maar zou ik een soort rondreis maken (desgewenst in een rondje als het ticket al geboekt is).
Een excursie boeken of auto met chauffeur is duurder dan zelf een auto huren.
Maar mocht je de excursiedagen afwisselen met stranddagen, kan het zijn dat de excursies misschien toch niet heel veel duurder zijn dan autohuur. Want die moet je natuurlijk wel betalen al staat de auto geparkeerd naast het hotel.

Succes met het plannen van je reis!
Mocht je nog vragen hebben over Cuba, stel ze gerust!

Met vriendelijke groet,
Petra

Dag Katharos ,

zoals Petra aangeeft zou ik opteren voor een rondreis , en van casa naar casa trekken !

groeten ,Geert ,

Hoi Petra

Bedankt voor je antwoord.
Hoe heb je de gids met auto gevonden? Vanuit NL geboekt of daar?

Groetjes, Karin

Trinidad is echt een behoorlijk stuk bij Varadero vandaan. De beste optie is denk ik een excursie boeken in je hotel naar Trinidad, dan ga je met een bus met airco. Trinidad is wel echt de moeite waard. Ben twee keer op Cuba geweest en heel het eiland gezien. Wat mij betreft een van de pareltjes op deze wereld, met Trinidad heel hoog op het lijstje. Zelf rijden zou ik niet aanraden, vooral in het donker zijn de vele kuilen in de weg nauwelijks zichtbaar.

Persoonlijk vind ik het zonde om naar Varadero te gaan en geen rondreis te doen. Maar goed, dat is uiteraard persoonlijk.