Hallo, ben benieuwd wat andere Cuba gangers vinden… Persoonlijk vind ik echt, dat als je alleen Varadero gezien hebt, dat je dan nog steeds Cuba niet kent.
Er zijn tegenwoordig veel mensen die puur op een all-inclusive vakantie naar Varadero gaan. Heel misschien dat ze van daaruit nog een excursietje doen naar Havana, maar that’s it (meestal, de uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Ik zeg dan altijd, dat je het echte Cuba zeker niet kent. Hoe denken jullie daarover?
Ik stel het op prijs als je ook even je mening hier in een post wilt geven!
Persoonlijk vind ik Varadero net zo min bij Cuba horen als Lloret del mar bij Spanje. Je vindt er rijke mensen, dat is niet het beeld dat bij Cuba hoort.
Een bezoekje aan Havana doet je al een tipje van de sluier oplichten als het je doel is om een beeld van Cuba te krijgen maar ook dan ben je er nog lang niet. Op basis van Varadero kan je en mag je geen mening vormen over Cuba.
Ik ben het helemaal met je eens…
Ik ben net terug van mijn reis in Cuba met mijn ouders.
We hebben een autotour gemaakt we eindigden in varadero .
Er was wel een mooi strand maar dat is dan ook het enige het echte cuba vind je daar niet. Plaatsen als Trinidad, Santiago de Cuba en Camaguey vind ik het echte Cuba. Ook alle kleine plaatsjes waar je doorheen komt is het echte Cuba, maar daar komen de meeste toeristen niet denk ik…
Als je alleen naar Varadero gaat heb je vast een mooie vakantie, maar ik vind het de moeite van al die vlieguren niet waard. Dan kun je net zo goed een strandvakantie naar zuid Spanje boeken. Als je echt voor het land gaat en iets van Cuba wilt zien, ga dan alsjeblieft niet in Varadero zitten. Of verlaat je all inclusive-hotel regelmatig voor wat tripjes naar het binnenland… In hotel in (of vlakbij) Havana is sowieso al een beter idee.
dit soort badplaatsen heb je in elk land wel, als je het land echt wil zien wilt proeven, wilt ruiken moet je naar de binnenlanden de oude steden etc,etc, dit geld dan zeker niet alleen voor cuba maar voor alle landen ga van de geijkte paden af en zie het dagenlijkse leven en je zal aan bijna elk land je hart kunnen verliezen
Ik ben welliswaar enkele dagen in Varadero geweest maar elke dag vanuit een casa in Cárdenas; dus nog nooit in de hotels daar gelogeerd, alleen erlangs gereden om het mijn Cubaanse vrouw te laten zien…
Ze kon niet anders dan huilen van verdriet, en boosheid.