Nadat ik deze zomer 2 heerlijke weken in Mexico heb gehad, ben ik eens gaan rondkijken waar ik volgend jaar heen zou willen. En daar hoefde ik niet lang over na te denken. Cuba staat namelijk ook al een poosje (vrij hoog) op mijn lijstje!
Maar ik heb wel een paar vraagjes… En ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen!
[ul]
[li]Is het mogelijk om vanuit Varadero een excursie te maken naar Havana? Zo ja, hoe lang is dat met de bus (of kan ik beter vliegen) en wat is jullie ervaring met deze excursie?[/li][li]Ik zou graag in juni gaan, maar ik zag op internet staan dat het dan best veel regent, klopt dit? Of is juni een prima tijd om Cuba te bezoeken?[/li][li]Ik kan op veel vakantie aanbieders nog niet op juni 2010 zoeken… Iemand die een prijsindicatie kan geven voor 16 dagen all-in? Ik heb nu op december gezocht, maar daar lopen de prijzen van 2000 tot 4000 euro voor 16 dagen… Is dat in juni ook zo?[/li][li]Klopt het dat je (als blond meisje zijnde) gewoon makkelijk je hotel uit kunt zonder dat mensen je lastig vallen?[/li][/ul]Nou dat was het voorlopig even… Ben benieuwd naar de reacties!
Je kunt heel veel informatie vinden als dit forum afstruint, al jouw vragen zijn al beantwoord namelijk.
Busreis is de beste optie, 1,5 uur in de bus ± 25 cuc met collectief vervoer
Juni is een prima tijd!
Prijzen is afwachten, van veel factoren afhankelijk, maar juni is nog laagseizoen en ik heb vaak genoeg acties gezien bij reisbureaus voor onder de 900 euro 15 dagen all-in.
Als vrouw alleen zijnde (blond of niet) geen enkel probleem om over straat te lopen voor wat betreft de veiligfheid. Alleen wel voorzichtigheid geboden voor het gevaarlijkste dier op Cuba…de Cubaanse man! Je trekt de aandacht en je zult veel aanspraak krijgen. (maar niet dat je bang moet zijn voor geweld o.i.d.)
Heel erg bedankt voor je antwoord! Heb idd wel wat antwoorden kunnen vinden op mijn vragen, maar toch niet alles hoor!
Ik zat te twijfelen tussen de Dominicaanse Republiek en Cuba, maar het laatste spreekt me toch veel meer en meer aan!
Nu maar even de prijzen afwachten voor juni…
Ik ben net terug uit Cuba, fantastisch land, was wel warm en hoge luchtvochtigheid.
Wel opppassen met voedsel/water ik heb een voedsel vergiftiging opgelopen van waarschijnlijk de alom aangesprezen lobster!
Echter ik was de enige van de vier die daar last van had.
Wij hebben in Varadero in hotel palmaris gezeten, prima hotel en all inn, en het strand en de zee zijn geweldig.
Wij zijn op straat continu aangesproken of we een taxi of restaurant zochten of door mensen die bedelden om geld of zeep, er zijn echter wel personen bij met een onbetrouwbare uitstraling.
En Havanna is echt de moeite waard om te bezoeken wij hebben daar met een prachtige oude cabrio rondgereden met een uiterst correcte chauffeur/eigenaar die ons veel heeft laten zien in een uurtje of 3 kosten ongeveer 60-70 cuc.
Heb eventueel een mobile nummer van hem.
Veel succes en een prettig verblijf in een prachtig land.
Groeten,
Gerard.
Hello!
Ik ben Louren, 22 jaar en woon in Amsterdam!
Ik ben gestopt met mijn studie (wil volgend jaar weer verdergaan) en wil deze tijd benutten om naar Cuba te gaan!
Ik wil in het voorjaar weg en voor ongeveer 2 maanden wegblijven!
Ik wil op zich wel alleen reizen, maar het lijkt me leuker om met iemand samen te gaan!
Had je ook plannen in deze richting, let me know!!
Grtz Louren