Met de bus reizen door Cuba

Hoi !

Ik heb dus geboekt voor september. Ik zal twee weken door Cuba reizen met de bus.
Ik vertrek in Havana en eindig daar ook ( ofwel in Varadero). De laatste dagen zal ik in Santiago zijn en dan neem ik in één keer de nachtbus tot Havana.
Nu zou ik graag willen weten of de bussen in Cuba regelmatig rijden? Rijden ze vaak met vertraging? Moet je op voorhand je ticket kopen?
Want als ik de laatste dagen te laaat in Havana ben, ben ik bijgevolg ook te laat in Varadero en van hieruit zal ik met het vliegtuig terug naar huis keren!

Heeft er iemand ervaringen met de bussen doorheen Cuba? En de nachtubssen? Is het veilig?
En kom je hier in Cuba ook veel in contact met andere backpackers uit de hele wereld?

groetjes Martita

Hmmm, zoals het er nu naar uitziet zal ik ook in september in Cuba zitten. (twee weken taal doen in Havana, dan 2 weken rondreizen per OV). Ben dan ook heel benieuwd naar het antwoord op jouw vraag. Want ik wil toch niet het vliegtuig terug naar NL gaan missen in Havana…

Ja leuk! Misschien dat we mekaar wel ergens kunnen treffen! Zou ik leuk vinden. Ik ben de laatste 2 weken van september in Cuba. Je mag me ook steeds mailen

[EMAIL=“moliendocafee@hotmail.com”]moliendocafee@hotmail.com

Hasta luego

hoi allebij,

naar mijn idee moet het geen probleem zijn, als je de bussen van viazul neemt ( http://www.viazul.com/ )
je kunt wel beter een dag van te voren boeken,
ook al is het voor je eigen gerust stelling.
Wij hebben niet heel CUBA gehad alleen noord-west. we doen de rest wel een andere keer anders wordt het z’n gevlieg en kun je niet echt genieten.
Viazul rijd volgens mij door het hele land.

groeten viven

PS. neem wel een trui mee in da bus koud koud koud. hihih

soms is het moeilijk een bus te reserveren. Als je ergens onderweg op wil stappen weten ze vaak officieel niet of er nog plaats is. Ik heb het soms ondervangen door een dag extra te nemen of tóch van Santiago het vliegtuig naar Havanna te nemen.

Psies!

De Viazul bussen zijn geweldig en vaak maar voor minder dan een kwart gevuld. Plek zat, maar inderdaad, voor eigen gemoedsrust prettig om op voorhand een plekkie te reserveren. Dag van te voren ofzo, daar ter plekke.

De tip van de trui is zeker een goede aanrader, helemaal 's nachts! Ik heb vaak de Viazul genomen en ook de nachtbus van Santiago naar Havana, geloof me: Het is STIK koud! De Cubanen begrijpen niet goed hoe airco hoort te werken (3 tot max. 5 graden lager dan buitentemp.), maar goed.

De Viazul is in ieder geval heel comfortabel (op de kou na, maar daar kun je je op kleden) en gewoon een goed vervoersmiddel!

Fijne vakantie!

Liefs,
Carolina