In november ga ik Cuba door met de bus, wat ik erg spannend vind.
Ik heb al info gevonden over de bustijden via viazul.com, maar wat ik nog mis is waar (straatnaam) de busstations staan… (Is er per stad maar 1 busstation?)
Om je nog geruster te stellen …
Bel de Viazul de avond voordat je wilt reizen, en haal je gereserveerde ticket 1 uur voordat de bus vertrekt op. Dus 1 uur voor vertrek aanwezig zijn.
Je mag niet meer dan 20 kg meenemen in de bus.
In Juli dit jaar deden we dat ook in Santiago, we wouden naar Baracoa.
maar in cubatour kregen we te horen dat de bus 3 dagen vooruit volgeboekt was.
Dit geloofden we dus niet en namen een taxi naar het viazul station in Santiago, maar ja wel hoor de stad konden we dus niet meer verlaten met de bus. zo lang konden we dus niet wachten en namen we maar een taxi naar Baracoa.
In totaal hebben we zo,n 1000 kilometer met een taxi afgelegd.
Vaak kan je wel andere mensen vinden die ook de zelfde kant op moeten dat scheelt weer in de prijs.
Het is echt goed om als je in de plaats aankomt direct een ticket te reserveren naar je volgende bestemming. Handig als je al weet op welke dag je weer door wilt reizen.
In Havana heb je de Viazul-terminal tegenover de dierentuin en het busstation nabij Plaza de Revolucion. Volgens mij kun je in Havana ook opstappen op het treinstation.
tip: neem wel een trui of vest mee de bus in, want met de airco in de hoogste stand wil het nog weleens frisjes zijn in die viazul bussen.
Wij zijn op zoek naar een huurauto om eind november drie weken rond te reizen. Via het reisbureau bleek het meer dan 1200 euro te kosten!! Heeft iemand een goed adresje om het op een andere manier te boeken? Of is autohuur op Cuba nu eenmaal vreselijk duur en daarom af te raden? En Remko, hoe is het rondreizen per taxi bevallen (ook wat kosten betreft)?