Reizen met kinderen

wij gaan volgend jaar zomer naar Australië; allereerst op familiebezoek, maar daarna natuurlijk het land verkennen. 15 jaar geleden met zijn tweetjes gedaan, maar nu met 3 kinderen, 2 van dan 12 jaar en eentje van dan 9 jaar.
Alle 3 wel avonturiers, dus we zouden graag tips en adviezen krijgen over leuke plaatsen om te stoppen/ te overnachten…en eventueel ook wat de kosten voor kinderen zijn

Onze route: www.meissiesopreis.waarbenjij.nu
Wel met jongere kinderen dat wel.

Niet vergeten: lady musgrave island vanaf town of 1770 Echt prachtig.

Lamington np ook erg mooi.

1 like

heb je al in gedachte welke route je wilt rijden? oost/west/noord/zuid??

1 like

ja, we willen in Adelaide beginnen; dan Sydney, Cairns en Darwin en dan weer terug naar Adelaide. Afhankelijk van de tijd die we over hebben zouden we natuurlijk ook nog in Alice Springs willen stoppen voor de Uluru en Kings Canyon, maar volgens mij gaan we dat niet halen in 5,5 week :wereld:

Als je die route alleen al enkele reis wilt, zit je best krap in de tijd. Als je terug wilt naar adelaide dan zit je volgens mij alleen maar in de auto (om te racen om op tijd terug te zijn voor het vliegtuig). Waarom vlieg je niet terug vanaf darwin of cairns?

We willen ws. toch wel een aantal binnenlandse vluchten gaan boeken i.v.m. de tijd…maar mijn zwager woont in Adelaide, dus daar willen we de reis beginnen en eindigen !

Dan zou ik inderdaad gaan vliegen. Veel binnenlandse vluchten. Wij hadden in totaal 11 weken en dat was voor deze route al krap.

1 like

Wij vonden van de route die je schetst zelf het mooiste: het gedeelte tussen adelaide en melbourne, een rondje cairns. Dan kan je zelf nog kiezen of je bijvoorbeeld een citytrip Sydney doet, of Darwin bijvoorbeeld. Ik zou dan bijvoorbeeld een camper huren van adelaide naar Melbourne, vliegen naar Sydney (of doorrijden naar Sydney) en vervolgens naar Cairns vliegen en daar een rondje cape tribulation, atherton tablelands, en stukje zuiden van cairns erbij pakken. Vervolgens vliegen naar Darwin bijvoorbeeld of gelijk naar alice springs (of vliegen naar Uluru). Stuk van alice springs naar darwin (en dus andersom ook) Hadden we 2,5 week voor en dit was prima te doen. Had zelfs nog iets korter gekunt. Hierin hadden we ook uluru meegenomen.

Dank jullie wel voor de reacties; met name de tip om niet terug te gaan naar Adelaide heeft ons aan het denken gezet en nu komen mijn zwager en schoonzus gezellig naar Cairns om daar samen de reis af te sluiten.

Maar nu:

Optie 1: Adelaide, evntueel met de auto naar Sydney, Alice Springs, Darwin, Cairns ( eventueel Alice Springs laten schieten )

Optie 2 : Adelaide, Alice Springs, Darwin, Sydney en dan per auto naar Cairns ( of eventueel Alice Springs laten schieten )

we vragen ons af, na diverse verhalen of het reizen per camper zoveel handiger en voordeliger is, dan het reizen per auto en onderweg goedkope hotelletjes of appartementen te boeken.
Wel schijnt 5 personen lastig te zijn, maar we horen ook dat kinderen vaak gratis slapen in hotels.

Wie weet daar meer over ?

Alvast bedankt !

Groetjes Marion :zon02: