In juli gaan we met 5 naar Nicaragua. Ik lees in wel wat topics over OV (minibusjes) en taxi’s. Maar met hoeveel kun je in zo’n busjes? En heb je taxi’s voor 5, of moeten we dan steeds uitkijken naar 2 taxi’s?
Is het huren van een auto misschien een (wellicht duurder) alternatief?
Stel dat we een auto moeten huren: we komen 's avonds aan in Managua. Ik vermoed dat het dan al donker is. Is een trip naar Leon dan haalbaar, of blijven we best de eerste nacht in de buurt van de luchthaven slapen?
wanneer je in de avond nog naar Leon wilt, boek dan de eerste nacht in leon en laat het hotel/hostel een taxi regelen om je op te pikken in Managua. Als je daarna een auto wilt huren kun je dat op je gemak doen in Leon, hoef je niet in het donker in een vreemd land de weg te zoeken na een lange reis en doordat je de auto pas later nodig hebt kost het je niets extra (misschien zelfs goedkoper, wanneer je eerst een of twee dagen in Leon blijft).
Ik volg stephan. Laat het logement een taxi regelen naar Leon, dan zitten jullie normaal samen in een klein busje en kunnen jullie uitkijken naar het eerste logement, om daags nadien het avontuur écht aan te vatten. Naar Managua centrum is nutteloze kost en tijdsverspilling naar mijn mening, tenzij je per se in Managua moet zijn.
Het zal vermoedelijk een lang dagje worden, maar op die manier haal je meer uit je tijd en budget.